رئیس شورای شهر بندرانزلی عنوان کرد؛

بهسازی خیابان ۱۰۰ ساله بندرانزلی | پیاده‌راه و مسیر ماشین رو در نظر گرفته شد

رئیس شورای شهر بندرانزلی از بهسازی خیابان سپه در بافت تاریخی این شهر زیبای ساحلی خبر داد و گفت: در این طرح پیاده‌راه و مسیر ماشین رو در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شعبان جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه خیابان سپه در بافت تاریخی و فرهنگی بندرانزلی با قدمتی بیش از صد سال قرار گرفته و در مسیر دسترسی به آثار ثبت ملی مانند شیر سنگی و برج ساعت و همچنین میدان اصلی این شهر زیبای ساحلی است لذا با بهسازی آن دسترسی گردشگران به این خیابان تسهیل می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر شنبه بازار، خیابان سپه به عنوان بازار قدیمی بندر انزلی بوده و در حال حاضر نیز با وجود واحدهای تجاری، کارکرد بازار و فعالیت اقتصادی و تجاری خود را حفظ کرده، افزود: با همسطح سازی خیابان سپه علاوه بر پیاده‌راه سازی، ورود خودروها نیز همانند گذشته در این خیابان امکان‌پذیر است.

جعفری با اشاره به اینکه سنگ‌فرش این خیابان طی گذر زمان فرسوده شده و به دلیل کنده کاری‌های متعدد منظر زیبای خود را از دست داده بود، تصریح کرد: قطعا با این اقدام و پیاده‌راه سازی، شاهد حضور گردشگران بیشتری در این خیابان خواهیم بود که فعالین اصناف و کسبه این منطقه منتفع خواهند شد.

رئیس شورای شهر بندرانزلی با بیان اینکه این پروژه در واقع از زمان دوره اول شورای اسلامی شهر بندرانزلی مورد بحث بود، گفت: نظرات متفاوتی در مورد آن وجود داشت؛ از جمله اینکه این خیابان باید همانند پیاده راه رشت بسته شود و یا پیاده راه و سواره راه باشد که این مسئله تا دوره پنجم ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه در این دوره تصمیم بر آن شد که از مشاور طرح برای این منظور استفاده شود، ادامه داد: این پروژه در مناقصه و از محل اعتبارات شهرداری همچنین مدیریت بازآفرینی شهری تحت نظر راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر ۱۳.۵ میلیارد تومان و طی ۶ ماه کاری پیش بینی شده است.

جعفری با تاکید بر اینکه علاوه بر واحدهای تجاری، واحدهای مسکونی نیز اطراف این خیابان وجود دارد، تصریح کرد: انجام پروژه فاز به فاز انجام می شود تا کل خیابان مسدود نشده و امکان تردد برای شهروندان طی انجام پروژه وجود داشته باشد.

 

Share