مهدی خلیلی قربانی کمیسیون ماده ۱۰۰ شد

روایت رئیس شورای شهر از دلیل حکم قضایی برکناری شهردار بندرانزلی

رئیس شورای شهر انزلی اعلام کرد: طی نامه‌ای که در تاریخ ششم تیرماه از سوی دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گیلان منضم به دادنامه معاون دادستان دادسرای عمومی انقلاب اسلامی رشت،دریافت شد، شهردار انزلی تعلیق و پس از آن مطابق قانونی سرپرست جدید تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شعبان جعفری، رئیس شورای شهر انزلی به ایرنا گفت:شورای شهر انزلی مجری قانون بوده و تعیین شهردار جدید به پیوست نامه استانداری انجام شده است.

وی عنوان کرد: دلیل محکومیت شهردار انزلی دریافت حق جلسه از کمیسیون ماده ۱۰۰ ماهانه رقمی حدود سه میلیون تومان عنوان شده است.

جعفری ادامه داد: شهرداران در کمیسیون ماده ۱۰۰ حق رای ندارند و شهردار یا یکی از مسئولان شهرداری به صورت معمول دبیر کمیسیون است.

وی عنوان کرد: یکی از الزامات اعضای شورای شهر انزلی در این دوره حضور شهردار در این جلسات بود تا خود شخصا در مباحث مطروحه توضیح دهد از اینرو در تمام جلسات شهردار انزلی شرکت کرده و توضیح داده و اظهار نظر می کرد.

رئیس شورای شهر انزلی با بیان اینکه ۹۰ درصد شهرداران گیلان حتی کسانی که در کمیسیون ماده ۱۰۰شرکت نمی‌کنند حق جلسه می‌گیرند، افزود: شهردار انزلی از این حق کمیسیون استفاده کرده که پیرو تعلیق خلیلی عنوان شده نباید این مقدار پول را دریافت می‌کرد.

وی تاکید کرد: ششم تیر ماه این حکم به طور رسمی ابلاغ شد و از زمان ابلاغ آن اقدامات قانونی برای تعیین سرپرست و فرایندهای قانونی آن انجام شد که در جلسه روز چهارشنبه به دلیل عدم شرکت سه نفر از اعضای شورا به جلسه انتخاب سرپرست به حد نصاب نرسید و به امروز موکول شد.

جعفری ادامه داد: سرپرست جدید شهرداری انزلی تا انتخاب شهردار جدید یعنی سه ماه می‌تواند به عنوان سرپرست این مجموعه فعالیت می کند.

Share