ماه‌ها پس از وعده افتتاح؛

از ۳۵ کیلومتر مسیر ریلی رشت- کاسپین نزدیک به ۲۵ کیلومتر ریل‌گذاری شد!

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گیلان با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پروژه راه آهن رشت – کاسپین گفت: با اعتبارات خوبی که دولت به این پروژه اختصاص داد، مطالبات پیمانکاران به‌روز پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد پردل‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به تازگی دولت اعتبارات مناسبی برای پروژه راه آهن رشت – کاسپین اختصاص داده است، تصریح کرد: بر همین اساس در چند ماه اخیر نه تنها معوقات مطالبات پیمانکاران پرداخت شده بلکه مطالبات آن‌ها بروز پرداخت می‌شود و در واقع با پرداخت به موقع اعتبارات لازم می‌توان پروژه را با شتاب پیش برد.

وی با بیان اینکه تاکنون پیشرفت این پروژه از لحاظ زیرسازی به ۹۲ درصد رسیده است، اضافه کرد: همچنین از ۳۵ کیلومتر مسیر ریلی رشت- کاسپین نزدیک به ۲۵ کیلومتر ریل‌گذاری شده که پیشرفت ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

پردل نژاد سرعت و شتاب پروژه ریلی رشت – کاسپین را قابل قبول خواند و گفت: درحال حاضر چهار دهانه باقی مانده از هفت دهانه پل ریلی منطقه آزاد انزلی به طور همزمان در حال تکمیل است که تاکنون اینچنین شتاب و سرعت اجرای پروژه در بخش‌های مختلف آن بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: تاکنون نزدیک به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه ریلی رشت- کاسپین هزینه شده که حدود ۸۵۰ میلیارد تومان (معادل دو سوم) آن توسط دولت سیزدهم و از محل مصوبه سفر رییس جمهوری پرداخت شده است.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گیلان در ادامه با اشاره به امضای قرارداد ۱۵ هزار میلیارد تومانی بین شرکت ساخت و توسعه با قرارگاه خاتم الانبیاء برای احداث ۱۴۰ کیلومتر مسیر ریلی رشت – آستارا گفت: این میزان اعتبار قرار است از طریق تهاتر نفت در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرار گیرد.

پردل نژاد عنوان کرد: تاکنون از مسیر ریلی ۱۶۴ کیلومتری رشت – آستارا، ۱۰ کیلومتر از سمت رشت و ۱۲ کیلومتر از سمت آستارا احداث شده و ۱۴۰ کیلومتر باقی مانده نیز قرار است با این قرارداد ۱۵ هزار میلیارد تومانی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء احداث شود.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه ۱۴۰ کیلومتر زیرسازی، روسازی تمام مسیر ۱۶۰کیلومتری، ساخت ایستگاه‌ها و هشت ساختمان مربوطه توسط این قرارگاه انجام می‌شود که هم اینک خرید و تملک اراضی مسیر ریلی رشت – آستارا توسط شرکت ساخت در حال انجام است.

Share