مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل؛

بهره برداری از فاز نخست خط آهن رشت – کاسپین نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در گیلان اعلام کرد: برای ساخت خط آهن رشت – کاسپین تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد پردل نژاد، مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در گیلان گفت: برای ریل گذاری ۱۷ و نیم کیلومتر از ۳۵ کیلومتر خط آهن رشت – کاسپین تاکنون بیش از هزار میلیارد و ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: برای بهره برداری از فاز نخست این خط آهن که به منطقه آزاد کاسپین متصل خواهد شد به ۷۰۰ میلیاردتومان نیاز است.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در گیلان گفت: با توجه به اختصاص روزانه ۵۰ واگن مصالح و خاک از سد منجیل و لوشان برای ساخت خط آهن رشت – کاسپین، تاکنون ۲ و نیم میلیون مترمکعب خاک استفاده شده است.

محمد پردل نژاد افزود: برای تکمیل این خط آهن به یک میلیون مترمکعب دیگر مصالح نیاز است.

وی گفت: با تامین به هنگام و مستمر بودجه، فاز نخست این خط آهن در کوتاه‌ ترین زمان ممکن به بهره برداری خواهد رسید و ساخت فاز دوم این خط آهن شامل تکمیل خطوط ایستگاهی و خود ایستگاه‌ها هم به زودی آغاز می‌شود.

Share