کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۹۰ میلیارد ریال برآورد کردند

آزادسازی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از آزادسازی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان لاهیجان خبر داد و تأکید کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از آزادسازی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان لاهیجان خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار داشت: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی در ادامه به دریافت خبری در خصوص تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان لاهیجان و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان ضمن انجام تحقیقات با هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازدید از منطقه مورد نظر مشخص شد، متهم این پرونده ۲ هزار و ۵۴۳ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک دیوارکشی و محصور کرده است.

این مقام ارشد انتظامی از معرفی متهم ۴۶ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی خبر داد و با اشاره به اینکه با حکم قضایی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، افزود: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۹۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی بیان داشت: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف اراضی ملی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

Share