قهوه فوری چیست؟ انواع آن را بشناسید

تهیه و انتخاب یک نوع قهوه فوری، همه به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

از اولین توضیحاتی که می‌توانیم درباره قهوه فوری بدهیم، این است که خرید و تهیه قهوه فوری را در فروشگاه‌های مختلفی انجام دهید و انواع مدل‌های مختلف آن را از فروشگاه‌های حضوری و سایت‌های متفاوتی تهیه کنید. نسپیرو، فروشگاه آنلاین انواع قهوه و شکلات و چای، از سایت‌هایی است که می‌توانید برای خرید انواع قهوه و قهوه فوری وارد آن شوید و به آن مراجعه کنید.

قهوه فوری چیست؟

قهوه فوری نوعی قهوه است که به سرعت و به راحتی تهیه می‌شود. این نوع قهوه معمولا از پودر تهیه می‌شود و با افزودن آب می‌توان آن را در عرض چند دقیقه نوشید. قهوه فوری در سرتاسر جهان بسیار محبوب است، به خصوص برای افرادی که می‌خواهند یک راه سریع و آسان برای تهیه قهوه داشته باشند.

این نوع قهوه، قهوه‌ای است که به سرعت و بدون نیاز به آسیاب به آب اضافه می‌شود و در عرض چند دقیقه آماده نوشیدن می‌شود. در قهوه فوری، دانه‌های قهوه از قبل شسته و خشک می‌شوند و سپس در طی فرآیند آب‌گیری و خشک شدن در معرض حرارت قرار می‌گیرند. این فرآیند ماندگاری قهوه را افزایش می‌دهد و طعم مناسب قهوه را به مصرف کننده می‌دهد.

از مزایای قهوه فوری این است که به سرعت آماده می‌شود. در مقایسه با قهوه سنتی، آماده شدن قهوه فوری چند ثانیه طول می‌کشد. این به ویژه برای افرادی که صبحانه کوتاه می‌خورند یا وقتشان کم است مفید است.

یکی از ویژگی‌های قهوه فوری، آماده سازی سریع، راحتی و سهولت استفاده از آن است. این نوع قهوه خصوصا برای افرادی که در سفر هستند، در شرایطی که زمان کافی برای تهیه قهوه معمولی وجود ندارد و یا در مکان هایی که امکان استفاده از تجهیزات قهوه معمولی وجود ندارد، بسیار مناسب است.

اما قهوه فوری نقاط ضعفی هم دارد. قهوه فوری ممکن است طعم و عطر کمتری نسبت به قهوه تازه آسیاب شده داشته باشد. علاوه بر این، قهوه فوری اغلب حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان های کمتری است که در قهوه تازه موجود است.

قهوه فوری را می‌توان برای تهیه طیف وسیعی از قهوه و دسرها، مانند تیرامیسو، کیک و غیره استفاده کرد. همچنین می‌توانید با استفاده از قهوه فوری، در سریع‌ترین زمان یک قهوه خوب داشته باشید و از آن استفاده کنید.

بنابراین قهوه فوری برای افرادی که در شرایط خاصی قرار دارند و قهوه‌ای سریع و آسان می‌خواهند انتخاب خوبی است اما برای افرادی که روی طعم و کیفیت قهوه تمرکز می‌کنند ممکن است قهوه تازه، انتخاب بهتری باشد و آن را دوست داشته باشند.

انواع قهوه فوری

قهوه فوری انواع مختلفی دارد. روش تهیه آن‌ها، باعث ایجاد تفاوت در آن‌ها می‌شود. همچنین برندهای مختلف قهوه فوری نیز، از انواع قهوه‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا بتوانند طعمی منحصر به فرد و متفاوت از قهوه فوری تولید کنند. اما به طور کلی قهوه فوری به دو نوع اصلی تقسیم بندی می‌شود: قهوه فوری فریز شده و قهوه فوری قهوه فوری که با اسپری خشک شده.

قهوه فوری عموما از دو نوع سرت قهوه عربیکا و روبوستا تهیه می‌شود. در ادامه به توضیح انواع قهوه فوری به شما می‌پردازیم.

قهوه فوری فریز شده

قهوه فوری خشک شده فریز، به دلیل نحوه فرآوری آن عموما از کیفیت بالاتر و طعم بهتری برخوردار است. همچنین قهوه عربیکا که کیفیت بالاتری نسبت به انواع دیگر آن دارد، در این نوع قهوه فوری استفاده می‌شود.

دانه‌های قهوه برشته می‌شوند، سپس در محلول استخراج می‌شوند، در دمای حدود ۲۰ درجه فارنهایت سرد می‌شوند و تا زمانی که جامد و خشک شوند، جارو می‌شوند.

اکنون عصاره یخ زده به گرانول شکسته شده و در دمای اتاق خشک می‌شود. سپس فرآیندی به نام تصعید اتفاق می‌افتد، جایی که دانه های قهوه منجمد قبلی گرم می‌شوند و آب تبخیر می‌شود. سپس گرانول های قهوه فوری خشک شده با انجماد باقی می‌مانند. این فرآیند بسیار گران است، از این رو قیمت آن متفاوت است.

بافت قهوه فوری به راحتی به شما می‌گوید که آیا در حالت انجمادی خشک شده است یا خیر. برای اینکه از بافت آن مطمئن شوید، باید به شما توضیح دهیم که در صورتی که این نوع قهوه فوری را بین دو انگشت خود قرار دهید و فشار دهید، به سادگی له و شکسته نمی‌شود.

قهوه‌ای که با این روش تولید می‌شود، عموما به صورت دانه و بلورهای کوچک تهیه می‌شود.

قهوه فوری خشک شده با اسپری

در صورتی که دنبال یک قهوه فوری اقتصادی، با قیمت مناسب هستید، این نوع قهوه فوری انتخاب مناسب و خوب برای شما است.

در روش تهیه قهوه فوری خشک شده با اسپری، دانه های قهوه در محلول استخراج می‌شوند و سپس در یک محفظه هوای گرم که از قبل با دمای ۴۸۰ درجه فارنهایت گرم شده است اسپری می‌شوند. آب موجود در عصاره بلافاصله تبخیر می‌شود و پودر قهوه ریز به قسمت پایین محفظه می‌ریزد.

یکی از معایب این قهوه فوری، این است که به دلیل روش تهیه آن و در حقیقت گرمایی که در مراحل تهیه به قهوه داده می‌شود، پودر قهوه تولید شده نهایی، نمی‌تواند طعم قهوه را در خود حفظ کند. این روش سریع‌تر از قهوه فوری فریز شده تولید می‌شود و ارزان‌تر است.

این روش، به دلیل سرعت در تولید و تولید ارزان‌تر، محبوب‌تر است و به روش فریز شده، ترجیح داده می‌شود.

کدام نوع بهتر است؟

با توضیحاتی که درباره انواع قهوه فوری به شما توضیح دادیم، می‌توانید براساس نیاز خودتان، یک نوع را انتخاب کنید و از برندهای معتبری که در زمینه تولید قهوه فوری فعالیت می‌کنند، خرید خود را انجام دهید.

تهیه و انتخاب یک نوع قهوه فوری، همه به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. مزایا و معایب هر دو قهوه فوری را بررسی و سپس خرید کنید. نکته بعدی، اصالت قهوه است که برای اطمینان از آن، باید از فروشگاه‌هایی که اعتبار دارند و می‌توان به آن‌ها اطمینان کرد، مانند نسپیرو، خرید خود را انجام داد.

Share