کمپ ترک اعتیاد چه جور جایی است

مراکز معتبر مجوزهای رسمی را از سازمان بهزیستی دریافت کرده و پزشکان حاضر در آن نیز، زیر نظر سازمان نظام‌پزشکی فعالیت می‌کنند، ازاین‌رو کاملاً شفاف فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید حین ورود به این مجموعه‌ها، مجوزهای دریافتی را کنترل کنید.

عکس مرکز ترک اعتیاد تهران در شب یلدا

سؤالات زیادی در مورد روش‌های ترک اعتیاد مطرح می‌شود و یکی از مهم‌ ترین آن‌ها این است که: کمپ ترک اعتیاد چه جور جایی است؛ در پاسخ به این سوال باید گفت که البته مراکز ترک با هم تفاوت‌های زیادی دارند، برخی از آن‌ها مجاز و برخی دیگر به ‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند. اکثر کسانی که درگیر بیماری اعتیاد می‌شوند نیاز به فضایی ایزوله برای دورشدن از هرگونه مواد مخدر دارند.

به‌ هرحال پروسه ترک در خانه و یا هر موقعیت دیگری مشکلات خاص خود را دارد، فرد به مواد دسترسی پیدا می‌کند و از طرفی، با توجه‌ به عوارض و دوران نقاهت ترک، به طبع نیاز به نظارت ویژه روی سلامتی فرد وجود دارد. خوشبختانه در طول چند سال اخیر کمپ ترک اعتیاد زیادی در سراسر کشور دایر شده‌اند که مجوزهای رسمی را دریافت نموده و به‌ صورت صد درصد مجاز فعالیت می‌کنند.

کمپ ترک اعتیاد راهی به‌سوی نور، در حال حاضر یکی از مجموعه‌های مجاز و معتبر در زمینه رهایی و درمان هرگونه اعتیاد به مواد مخدر است. یک کمپ ترک مواد مخدر کمک می کند تا مسیر ترک اعتیاد را بدون درد طی کنید. خدمات کمپ ترک اعتیاد تمایلی و اجباری یکی هستند و شامل: سم زدایی بدن از مواد مخدر، مشاوره ترک اعتیاد، روان درمانی، تغذیه و نظارت بر سلامت بدن و جلسات فردی و گروهی است.

انواع کمپ ترک اعتیاد

متأسفانه، سال‌ها تصاویر بسیار دلخراشی از مجموعه‌های غیرمجاز دیده می‌شد که افراد مبتلا به بیماری اعتیاد را شکنجه کرده یا رفتار درستی با آن‌ها نداشتند. ازاین‌رو فرد پس از شکنجه و ضربه‌های فیزیکی، نه‌تنها درمان نمی‌شد؛ بلکه دچار مشکلات بیشتری می‌گردید.
کمپ ترک اعتیاد چه جور جایی است

 گزارش‌های بسیاری نیز از مرگ افراد در کمپ ترک‌های اعتیاد در دهه‌های گذشته مطرح شد. به طبع زمانی که این افراد دچار چنین مشکلاتی می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند، پلمب و زندانی کردن و یا قصاص عوامل آن برای خانواده این افراد مبتلا به اعتیاد نتیجه‌ای نخواهد داشت.

به همین منوال پیشنهاد اصلی ما این است که حتماً از قبل تحقیق کنید که ترک اعتیاد چه جور جایی است و در چه شرایطی می‌توان وضعیت پایه و ایده‌آل را برای درمان یافت. البته مراکز ترک اعتیاد بنا به تخصص و حوزه فعالیت هم تقسیم‌بندی می‌شوند که بحثی مفصل است.

کمپ ترک اعتیاد معتبر دارای مجوز

مراکز معتبر مجوزهای رسمی را از سازمان بهزیستی دریافت کرده و پزشکان حاضر در آن نیز، زیر نظر سازمان نظام‌پزشکی فعالیت می‌کنند، ازاین‌رو کاملاً شفاف فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید حین ورود به این مجموعه‌ها، مجوزهای دریافتی را کنترل کنید.

ضمن این که خدماتی که ارائه می‌دهند کاملاً مشخص و مبرهن است و شما می‌توانید به جهت حصول اطمینان، پیگیری‌های لازم را از طریق سازمان‌های ناظر انجام دهید.

مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز

مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز که البته این روزها فعالیتشان کم‌رنگ‌تر شده است، هیچ مجوزی از هیچ سازمان و ارگان ناظری ندارند و چه‌بسا در همان ابتدا، باتوجه‌به ظاهری که می‌سازند، متوجه نوع و گستره فعالیتشان نشوید. حتی اگر کار خود را خیلی هم درست انجام ندهند، هیچ مسئولیت قضایی در قبال بروز مشکل برای بیماران نخواهند داشت.

 به طور مثال در صورت ایجاد هرگونه آسیب جسمی و فیزیکی و یا ازدست‌دادن جان بیمار، آن‌ها نمی‌توانند به‌عنوان یک کلینیک ترک اعتیاد پاسخگو باشند.

بعد از ورود به کمپ ترک چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از این که فرد قبول می‌کند در این مراکز حضور پیدا کند، نخست تمامی توضیحات و مشاوره‌های لازم در اختیار او قرار می‌گیرد، ضروری است مشخص شود که چه نوع ماده‌ای توسط بیمار و در چه دوز و مقداری مصرف می‌شود.

همین‌طور روند درمان او خیلی سریع شروع شده و لوازم شخصی در اختیار او قرار می‌گیرد. در پاسخ به این سوال که: ترک اعتیاد چه جور جایی است؟ باید بگوییم که تمامی امکانات رفاهی و پایه در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت. او می‌تواند درصورتی‌که بخواهد با بیرون تماس برقرار نموده و همین‌طور از خدمات پزشکی روان‌شناسی و … استفاده کند.

 اعتیاد بیماری پیچیده‌ای است که طول درمان آن در افراد با هم متفاوت خواهد بود. همین‌طور در دوره درمان شخص ممکن است با عوارض زیادی از جمله: افزایش ضربان قلب، تب، افزایش دمای بدن، لرزش دست‌ها، خماری و خواب‌آلودگی و درد مواجه شود.

در این حین پزشکانی که در مرکز ترک اعتیاد حضور دارند، تمامی بررسی‌های لازم را روی سلامت فیزیکی و روحی شخص انجام می‌دهند. همین‌طور دوره‌های ویژه و مراسماتی نیز برگزار می‌شود که بیماران باید در آن حضور داشته باشند؛ آن‌ها می‌توانند در مورد مشکلاتی که در مسیر بیماری دارند گفتگو کرده و همین‌طور به آن‌ها پاسخ‌هایی شفاف در مورد راه‌حل‌های موجود ذکر می‌شود.

آیا ترک اعتیاد در کلینیک سخت است؟

در سراسر دنیا، روش‌های زیادی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر وجود ندارد، حتی در بسیاری از کشورها، باتوجه‌به نرخ کم استفاده ازاین‌گونه مواد، دولت‌ها تدابیر خاصی را برای این موضوع نیندیشیده‌اند؛ اما در ایران اگر این سوال برای شما مطرح می‌شود که: ترک اعتیاد چه جور جایی است؛ باید بگوییم که یکی از مهم‌ترین روش‌های ترک انواع مواد به‌حساب می‌آید.

برای مقابله با افکاری همچون سخت بودن ترک اعتیاد در کلینیک‌ها، ممکن است برخی افراد سودجو روش‌های غیرمعمولی نظیر: مصرف انواع دارو و… به شما پیشنهاد دهند که در نهایت هیچ‌کدام نتیجه ممکن را نخواهند داشت.

کلینیک‌ها می‌توانند از روش‌های مختلفی برای درمان شما استفاده کنند که هم‌بستگی به خودتان، نیازتان و هم شرایط جسمانی خواهد داشت.

 ورزش، تمرین، استفاده از برنامه‌های روزانه مفرح، حضور در کنار کسانی که زندگی‌شان مشابه شماست و همین‌طور تغذیه کافی و بررسی مداوم تمامی ارکان جسمی و روحی شخص توسط پزشکان مجرب و دارای مجوزهای رسمی، از جمله وجوه تمایزی است که می‌تواند به شما اثبات کند تنها راه پیش و رویتان برای ترک اعتیاد، کلینیک و کمپ است.

Share