در نخستین روز تابستان صورت گرفت؛

کلنگ احداث گذرگاه خوراک شهر رشت زده شد | اعتبار این پروژه ۷ میلیارد تومان برآورد شد

رضا حسن‌پور با اشاره به احداث گذر خوراک همزمان با دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک گفت: با معرفی شایسته این برند، زمینه‌های جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهر رشت فراهم خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رشت مرکز استان گیلان در نخستین روز تابستان دومین سالانه شهر خلاق خوراک را با میزبانی شهرهای خلاق کشور آغاز کرد و پس از افتتاح این رویداد، کلنگ احداث گذر خوراک رشت با حضور مدیران استانی و میهمانان کشوری در بوستان ملت این شهر بر زمین زده شد.

رضا حسن‌پور در حاشیه مراسم یاد شده با اشاره به احداث گذر خوراک همزمان با دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک گفت: با معرفی شایسته این برند، زمینه‌های جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهر رشت فراهم خواهد شد.

معاون گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر اقدامات خوبی در موضوع شهر خلاق خوراک با همکاری شورای شهر و شهرداری انجام شد، تصریح کرد: در مسابقات بین المللی شطرنج که به میزبانی رشت انجام شد، برنامه‌های خوبی با هدف معرفی این برند صورت گرفت و در نمایشگاهی در تهران که شهر خلاق خوراک رشت نیز در آن غرفه‌ای در اختیار داشت، از غذاهای رشت استقبال گسترده‌ای انجام شد و خیلی از بازدیدکنندگان معتقد بودند که باید رشت در غرفه‌ای بزرگتر کارها را ارائه کند.

او اظهار کرد: سرمایه گذار تعیین شده و اعتبار پیش بینی شده برای ایجاد این گذر نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده که در زمینی به وسعت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع ایجاد می‌شود.

رشت بعنوان مرکز گیلان هشت سال پیش با عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در نشست یونسکو در پاریس به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوست.

Share