نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا؛

وزیر راه و شهرسازی: فرصت بی‌نظیر توسعه میان ایران و جمهوری آذربایجان فراهم است

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های موجود بین دو کشور گفت: میتوان با استفاده از این ظرفیت‌ها فرصت‌های بی‌نظیری برای توسعه روابط فراهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دقایقی قبل در محل هتل بین المللی اسپیناس شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شد.

این نشست با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران و شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر آذربایجان که ریاست هیئت‌های ایرانی و آذری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بر عهده دارند به میزبانی شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شده است.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، استاندار گیلان، معاون وزارت امور خارجه، نمایندگان راه آهن، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، مرزبانی، دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی، گمرک، رایزن اقتصادی ایران در جمهوری آذربایجان، فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی به عنوان هیئت ایرانی در این نشست حضور دارند.

شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران، معاونان وزیر امور خارجه، وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل، وزیر انرژی، وزیر دفاع، معاون آژانس مدیریت منابع آب، معاون کمیته دولتی گمرک، معاون فرمانده نیروهای مرزی سرویس دولتی مرزبانی، معاون شرکت احیا و مدیریت آب، معاون آژانس دولتی راهداری، معاون شرکت (سوکار) و همچنین معاون شرکت (آذرانرژی) جمهوری آذربایجان نیز در این نشست به عنوان هیئت آذری حضور دارند.

جمعی از مدیران، مشاوران و کارشناسان ارشد دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نشست مذکور هیئت‌های دو کشور را همراهی می‌کنند.

در این نشست مشترک توسعه کریدور شمال – جنوب، توسعه بارانداز ریلی آستارای جمهوری اسلامی ایران و مسائل مختلف تجاری و اقتصادی، حمل و نقل و تجاری و پروژه‌های راکد یا در حال اجرا مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد.

شیوه‌ی کاربری از پل جدید خودرویی بتنی آستارا – آستارا بر روی رودخانه مرزی آستارا چای که با هدف تسهیل و تسریع در انتقال کالاها و تردد خودروهای سبک و سنگین راه‌اندازی در مرز آستارای دو کشور همسایه قرار دارد، از مهم‌ترین دستورات کاری این نشست اقتصادی می‌باشد.

مهرداد بذرپاش در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های موجود بین دو کشور گفت: میتوان با استفاده از این ظرفیت‌ها فرصت‌های بی‌نظیری برای توسعه روابط فراهم کرد.

وی با اشاره به ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک ایران و آذربایجان افزود: تاکید رئیس جمهوری ایران نیز بر توسعه روابط از طریق استفاده از ظرفیت‌ها ی بین دو کشور تاکید دارد.

* جمهوری آذربایجان به توسعه همکاریهای ثابت و محکم با ایران باور دارد

معاون نخست وزیر آذربایجان هم با قدردانی از هیات ایرانی بخاطر تلاش برای گسترش روابط گفت؛ منتظر توافق دو کشور در زمینه‌های مختلف هستیم تا نتیجه آن را در آینده ببینیم.

شاهین مصطفی‌یف اضافه کرد: آذربایجان به توسعه همکاری‌های ثابت و محکم با ایران باور دارد و این خط سیاسی را دنبال می‌کند

معاون نخست وزیر آذربایجان بر اتمام طرح‌های نیمه تمام تاکید کرد و خواستار آغاز طرح‌های ضروری و با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۴۵۲ شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان گفت: تکمیل طرحهای ارتباطی از جمله پل گمرک راه آهن و همکاری‌های فنی این ارتباط را گسترش خواهد داد.

Share