مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان؛

معرفی چهره های فرهنگی و هنری گیلان ارزش  گذاشتن به حوزه فرهنگ و هنر است

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه این استان پر از چهره‌های بی‌بدیل اثرگذار در حوزه فرهنگ و هنر است، گفت: اعتقاد داریم هر چقدر نسبت به معرفی چهره‌های فرهنگی و هنری اقدام کنیم ارزش به حوزه فرهنگ و هنر استان داده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، رضا ثقتی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بندر انزلی شهری است که در هر کوی و برزن آن یک رشته و ریشه عمیقی از فرهنگ و هنر این کشور نهفته است.

وی با بیان اینکه برخی از رخدادها و رویدادها در تاریخ ثبت می‌شود و امشب در شهر انزلی این اتفاق برای همیشه ثبت خواهد شد، افزود: این استان پر از چهره‌های بی‌بدیل اثرگذار در حوزه فرهنگ و هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: گاهی اوقات باید افسوس خورد که بعضی از این چهره‌ها تکرار نشدنی هستند و قطعا مردم بندر انزلی قدر چنین چهره‌ها و سرمایه‌هایی را می‌دانند.

ثقتی گفت: اعتقاد داریم هر چقدر نسبت به معرفی چنین سرمایه‌ها و گنج‌های بی پایانی اقدام کنیم ارزش به حوزه فرهنگ و هنر استان داده ایم.

وی تاکید کرد: بی‌شک جوان امروز دنبال الگو و چهره‌هایی است که از آن تاثیر بگیرد و لذا خروجی چنین رویدادهایی معرفی الگو برای نسل جوان است.

همچنین در این مراسم ابراهیم صفری، رئیس انجمن مفاخر گیلان اظهار کرد: در استان گیلان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در ۶ شهرستان فعالیت دارد و انزلی به عنوان اولین شهری بود که این انجمن در آن راه‌اندازی شد.

وی گفت: نیاز ما و جامعه امروز ما و جوانان است که الگوهای معرفتی و هنرمندان فاخر خود را شناخته و از آثار آنها آگاه شویم.

رئیس انجمن مفاخر گیلان ادامه داد: جوانان امروز اگر الگوی فرهنگی و اساتید عرصه هنر را از نزدیک ببینند و با اخلاق و رفتار آنها آشنا شده و تاثیر بگیرند راه اصلی خود را پیدا خواهند کرد.

در این مراسم از استاد محمدرضا فتحی، هنرمند مطرح در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون، استاد منوچهر ویسانلو، استاد نام آشنا و پرآوازه ویولن همچنین از استاد محمد تقی بارور، شاعر گیلکی سرای اهل بندر انزلی تجلیل شد.

Share