در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

مردم صبح‌های زود و اواخر شب شنا نکنند | ۳۰۲ نقطه خطر آفرین شناسایی شد

نیازمند با اشاره به اینکه در سواحل گیلان توانستیم ۳۰۲ نقطه خطر آفرین را  شناسایی کنیم، خاطرنشان کرد: از مردم‌ میخواهیم که صبح‌های زود و اواخر شب شنا نکنند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان ظهر روز دوشنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در استان گیلان ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در ۱۰ شهرستان ساحلی داریم، اظهار کرد: تمام تمهیدات ستاد ساماندهی سواحل در راستای پیشگیری از غرق‌شدگی و اتفاقات ناخوشایند در این محدوده است و در این زمینه به موازات کاهش غرق شدگی در سواحل افزایش کارهای فرهنگی از اولویت برنامه‌های ما است.

محمد مهدی نیازمند با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر مسئول پیشگیری تلفات انسانی است، بیان کرد: طرح ایمنی سواحل از خردادماه آغاز شده و  ۲۷ طرح سالم‌سازی در ۱۰ شهرستان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در سواحل گیلان توانستیم ۳۰۲ نقطه خطر آفرین را  شناسایی کنیم، خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای پیشگیری از غرق شدگی با همکاری جمعیت هلال احمر در حال انجام است و ناجیان غریق، مراقبین سواحل، هلال احمر و ۲۰۰ همیار پلیس مستقر هستند.

نیازمند با تاکید بر اینکه حضور ناجیان غریق زمان و ساعت معینی دارد، اظهار کرد: حوادثی که به هنگام شنا رخ میدهد بیشتر در زمان‌هایی است که ناجیان غریق حضور ندارد و از مردم‌ میخواهیم که صبح‌های زود و اواخر شب شنا نکنند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان  در ادامه با اشاره به آموزش‌های لازم به خانواده‌ها برای پیشگیری از حوادثی از جمله غرق شدگی در دریا گفت: ارائه آموزش به خانواده‌ها از طریق آموزش و پرورش و پیام‌های اطلاع‌رسانی توسط هلال احمر به گردشگرانی که وارد گیلان می‌شوند، از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

نیازمند از گروه‌های مردمی برخوردار از مجوز و سازمان‌های مردم نهاد دارای دغدغه فرهنگی، خواست تا طرح‌های خود در این حوزه را به فرمانداران محل سکونت‌شان اطلاع دهند تا پس از بررسی، زمینه پشتیبانی و حمایت مالی برای اجرای برنامه‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا به برنامه‌های فرهنگی توجه ویژه شده است، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و در ماه محرم به صورت خاص با حضور مبلغان و گروه‌های مردمی در دستور کار است.

سواحل آزاد شدند اما رها نشدند

در ادامه سرپرست هلال احمر استان گیلان با تاکید بر ابن مطلب که از مردم تقاضا داریم از طرح‌های سالم‌سازی استفاده کنند، بیان کرد: ۳۰۲ نقطه خطر آفرین در استان شناسایی شده و قطعا اگر کسی بدون آگاهی و آشنایی در این نقاط شنا کند به احتمال زیاد غرق خواهد شد.

هادی سلیمی با بیان این مطلب که دولت آزادسازی سواحل را  انجام داده اما سواحل رها نشده است، گفت: برای رفاه گردشگران ۲۲ آمبولانس که  ۱۰ مورد آن را از  استان دیگر پشتیبان برای طرح سالم‌سازی آماده باش داریم همچنین۳۰ دستگاه موتور سیکلت و  ۱۰ فروند قایق ۴ دستگاه جت اسکی یک مورد بالگرد از لوازم لجستیکی برای طرح سالم‌سازی دریا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از خرداد ماه ۸۶۳  خدمات ارائه شد، بیان کرد: تاکنون ۱۴۷ مورد مصدوم سرپایی، ۵۹ مورد انتقال به مراکز درمانی و نجات ۶۳ نفر هم از مرگ حتمی داشتیم.

Share