پس از خبر مردم احمدسرگوراب درپی مشاهده مار غول پیکر؛

ماجرای «مار غول پیکر» در شفت چیست؟ | محیط زیست واکنش نشان داد

مردم احمدسرگوراب از مشاهده مار غول پیکیری در منطقه خبر داده و از جولان آن ابراز نگرانی کردند اما محیط‌زیست اعلام کرد که چنین موضوعی صحت ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، عده‌ای از روستائیان و کشاورزان منطقه احمدسرگوراب در شهرستان شفت از مشاهده مار غول‌پیکری در حاشیه رودخانه منطقه خبر دادند و از وجود آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گفته منابع محلی، این مار غول‌پیکر برای نخستین بار در منطقه مشاهده‌شده و نمونه آن را تاکنون ندیده‌اند.

تعداد دیگری از روستائیان و کشاورزان حاشیه رودخانه (سونگ) احمدسرگوراب همچنین از ناپدید شدن تعداد معدودی از ماکیان و حتی سگ‌های خانگی خود شده و خواهان ورود جدی محیط‌بانان محیط‌زیست در این رابطه شده‌اند.

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت پیرامون نگرانی مردم منطقه به خبرنگار فارس گفت: در پی گزارش‌های واصله، مأمورین اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت با اعزام به محل و پس از بررسی میدانی با توجه به شایعات و توضیحات ساکنین شهر احمدسرگوراب، هیچ‌گونه حیوانی را در محل مشاهده نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان و گرم شدن هوا، خزندگان از محل اختفای خود خارج می‌شوند، افزود: در چنین حالتی مردم با دیدن خزندگان دچار رعب و وحشت می‌شوند که با حفظ آرامش و خونسردی خود می‌توانند موضوع رو به آتش‌نشانی منطقه خود اطلاع دهند.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت، آتش‌نشانان در مواجه با مار، آموزش لازم را دیده‌اند و بدون آسیب زدن به آن، آن را گرفته و در طبیعت رها می‌کنند.

Share