مدیرکل راه و شهرسازی گیلان؛

استفاده از دانش روز در ساخت و سازها با هدف حفظ امنیت مردم یک اصل است

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تاکید بر ایمن‌سازی ساختمان‌ها و رعایت قوانین و آیین نامه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و سازها، بر لزوم اهمیت مقاوم‌سازی سازه‌ها و آموزش همگانی آمادگی در برابر زلزله اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همزمان با ۳۱ خرداد سالروز وقوع زلزله رودبار و یادبود درگذشتگان این زلزله سهمگین، همایشی با حضور شکیب رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان، سردار آقازاده نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، هادی رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، رئیس سازمان نظام مهندسی گیلان و جمعی از مسئولان استانی و جامعه مهندسین در دانشگاه گیلان برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در حاشیه این همایش با تاکید بر ایمن‌سازی ساختمان‌ها و رعایت قوانین و آیین نامه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و سازها، بر لزوم اهمیت مقاوم‌سازی سازه‌ها و آموزش همگانی آمادگی در برابر زلزله اشاره کرد و گفت: اگر در آن دوران ساخت و سازها بر اساس تخصص و سبک معماری جدید و استاندارد انجام می‌شد قطعا میزان تخریب و آسیب‌های ناشی از آن به مراتب کمتر بود.

وی استفاده از دانش روز در ساخت و سازها با هدف حفظ امنیت مردم را یک اصل مهم برشمرد و تصریح کرد: می‌توان با بهره‌مندی از مقررات ملی ساختمان و مقاوم‌سازی و با تکیه بر تجربیات گذشته و الگوبرداری از نظام‌های پیشرفته شهرسازی، با افزایش ساخت و سازهای مهندسی و علم پایه از بروز بحران پیشگیری کرد و درصد خسارت‌های احتمالی را بسیار کاهش داد.

در این همایش با دعوت از کارشناسان و متخصصان این عرصه، شرایط و ضوابط خاص سازه‌های مختلف برای مقاوم‌سازی در برابر زلزله و بحران‌های احتمالی بررسی و در پایان به شرکت‌کنندگان، گواهی آموزشی اعطا شد.

لازم به ذکر است در پایان همایش، نشست خبری با حضور شکیب رییس سازمان نظام مهندسی کشور، هادی رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی و رییس سازمان نظام مهندسی استان گیلان با اصحاب رسانه برگزار شد.

Share