رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار اعلام کرد:

ریشه کنی بیش از ۱۰۰ نهال پائولونیا در رودبار | محیط زیست به جان درختان افتاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار از ریشه‌کنی درخت مهاجم پائولونیا در رودبار خبر داد.

علی فرهی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به ممنوعیت تکثیر و کاشت درخت پائولونیا در کشور، برنامه ریشه‌کنی این گونه مهاجم در شهرستان رودبار اجرایی شد و در همین راستا بیش از ۱۰۰ نهال کاشته شده پالونیا در شهر رودبار ریشه‌کن شد.

فرهی افزود: این اداره در حال شناسایی کانون‌های کاشت گونه پائولونیا در شهرستان است که تاکنون چهار لکه شناسایی شده و یکی از لکه‌ها پس از صدور اخطاریه در روز گذشته با همکاری اداره منابع طبیعی و شهرداری رودبار ریشه کن شد.

وی با اشاره به اینکه کاشت و تکثیر درخت پائولونیا در کشور ممنوع است، گفت: گونه مهاجم پائولونیا تهدید بسیار بزرگی برای حیات گیاهی و جانوری کشورمان به حساب می‌آید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار هشدار داد شهروندان از تکثیر، خرید، فروش و کاشت این گونه خودداری نمایند و درصورت مشاهده اقدامات در این زمینه، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با شماره ۰۱۳۳۱۶۲۳۰۴۴ اطلاع دهند.

گونه مهاجم پائولونیا با رشد و تکثیر زیاد تهدید بسیار بزرگی برای جنگل‌های هیرکانی با قدمت چند میلیون‌ساله به حساب می‌آید و در صورت رشد و تکثیر باعث نابودی حیات گیاهی و جانوری در جنگل‌های هیرکانی می‌شود.

گفتنی است، این اتفاق درحالی صورت گرفته است که بر سر آسیب زا بودن پائولونیا اختلاف است و بسیاری با اشاره به خواص دارویی این گیاه رویکرد محیط زیست در قبال جرم بودن کشت آن را نکوهش کرده اند.

Share