در بازدید سرمایه‌گذاران روسی عنوان شد؛

ابراز تمایل هیأت اقتصادی روسیه برای سرمایه‌گذاری در حوزه بندری منطقه آزاد انزلی

گروه اقتصادی روسیه در این دیدار ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی را در توسعه همکاری‌های دو کشور قابل توجه اعلام کرده و نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش‌های بندری، لجستیک و انبارداری مجتمع بندری کاسپین ابراز تمایل نمود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هیأتی از فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران روسی از ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی دیدار کرده و با اکبر نیازی سرپرست سازمان در خصوص راهکارهای گسترش همکاری‌ها با اولویت سرمایه‌گذاری مشترک در این منطقه به تبادل نظر پرداختند.

اکبر نیازی سرپرست سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی با استقبال از پیشنهادات ارائه شده هیأت روسیه در زمینه سرمایه‌گذاری در نخستین منطقه آزاد شمال کشور، اظهار داشت: شناخت سرمایه گذاران روسی از فرصتهای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد انزلی، افزایش بازدیدهای دو جانبه از توانمندی‌های یکدیگر، برگزاری جلسات کاری مشترک، در قالب تأمین منافع فعالین اقتصادی دو طرف، مهمترین الزامات و پیش نیازهای توسعه روابط اقتصادی دو کشور و همکاری‌های منطقه‌ای را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به وجود دو مجتمع بندری کاسپین و انزلی در این منطقه و طرح ملی اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری، که زمینه فعال‌سازی کریدورهای ترانزیتی عبوری از منطقه متبوع خود و وصل شدن دو دریای شمالی و جنوبی ایران به یکدیگر را فرآهم می‌کند، افزود: با عنایت به ارتقای سطح همکاری‌های ایران و روسیه در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بهره‌برداری حداکثری از مزیت‌های قانونی جهت همکاری در زمینه‌هایی چون ترانزیت کالا، مجتمع بندری کاسپین، تولید و فرآوری محصولات مشترک می‌تواند افق‌های جدیدی از همکاری‌های اقتصادی را ترسیم نماید.

گفتنی است گروه اقتصادی روسیه در این دیدار ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی را در توسعه همکاری‌های دو کشور قابل توجه اعلام کرده و نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش‌های بندری، لجستیک و انبارداری مجتمع بندری کاسپین ابراز تمایل نمود.

لازم به ذکر است در این نشست که معاونین توسعه مدیریت، اقتصادی و بندری سازمان حضور داشتند، طرفین به بررسی سازوکارهای همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در منطقه آزاد انزلی پرداخته و در پایان از بخش‌ها و امکانات مختلف مجتمع بندری کاسپین دیدار کردند.

Share