پرویز محمدنژاد، عضو کمیسیون انرژی خبر داد؛

۷۲۰۰ مگاوات نیروگاه جدید امسال وارد مدار می شود | با تراز منفی ۱۰ هزار مگاواتی مواجه هستیم

عضو کمیسیون انرژی، با بیان اینکه ۷۲۰۰ مگاوات نیروگاه جدید را امسال وارد مدار می کنیم، گفت: وزارت نیرو و کمیسیون انرژی و کمیته نیرو تا چند سال آینده می توانند تراز منفی برق را جبران کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  پرویز محمدنژاد با بیان اینکه نه از ناحیه مجلس و کمیسیون انرژی و کمیته نیرو و نه از طرف دولت در سال جاری برنامه ای برای خاموشی نداریم، اظهار کرد: همیشه تاکید ما بر مدیریت مصرف است که باید به صورت جدی دنبال شود.

وی با اشاره به تراز منفی تولید برق در کشور، افزود: از سنوات گذشته با تراز منفی ۱۰ هزار مگاواتی مواجه هستیم که به ویژه در ایام تابستان به عنوان پیک مصرف بیشتر مشهود است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید سالانه برق قابلیت جبران تراز منفی را ندارد، تصریح کرد: سالانه با فروش انشعابات جدید مواجه هستیم و لذا افزایش سالانه مصرف برق داریم و این تراز منفی موجب خاموشی می شود، اما با همکاری وزارت نیرو و کمیسیون انرژی مجلس، ۱۴۰ فعالیت برای کنترل و مدیریت مصرف برق طراحی شده که ۴۰ فعالیت بیشتر از سال گذشته است.

محمدنژاد یکی از فعالیت های وزارت نیرو را تولید برق دانست و گفت: ۷۲۰۰ مگاوات نیروگاه جدید را امسال وارد مدار می کنیم که بخشی از تراز منفی را جبران می کند، زیرا سالانه حدود ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ مگاوات مصرف جدید داریم و قطعا وزارت نیرو و کمیسیون انرژی و کمیته نیرو تا چند سال آینده می توانند تراز منفی برق را جبران کنند.

وی همچنین بر لزوم جبران تراز منفی انرژی در کشور اعم از برق و گاز تاکید کرد و متذکر شد: باید کنار تولید انرژی، مدیریت مصرف و استفاده بهینه از انرژی را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده لنگرود در مجلس، با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در برقراری روابط با همسایگان و کشورهای منطقه و فرامنطقه، اضافه کرد: در سفر اخیر کارشناسان وزارت نیرو و اعضای کمیسیون انرژی به کشور عراق، تفاهم نامه های خوبی در بخش آب های مرزی دو کشور به امضا رسید.

Share