عضو کمیسیون انرژی مجلس در جمع خبرنگاران؛

به دنبال احداث مزرعه کنترل شده استخراج رمزارز باشیم | استفاده از ماینرهای غیر استاندارد ممنوع شود

محمدنژاد با اشاره به اینکه علت این واردات غیر استاندارد، انرژی ارزان در ایران است، افزود: هر بستری اگر یارانه‌ای استفاده نشود سوداگران هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جمع اصحاب رسانه با بیانکه انرژی نفت و فرآورده‌های نفتی، گاز و… امروز برای ما خیلی مهم است، گفت: در حوزه صادرات قدم‌های خوبی برداشته شده است.

پرویز محمدنژاد با اشاره به اینکه در صادرات نفت و میعانات گازی موفق بودیم، گفت: البته در صادرات نفت و گاز با توجه به اینکه موفق عمل کردیم اما کار در این حوزه زیاد داریم.

وی افزود: در حوزه انرژی برق نیز به موفقیت‌های خوبی رسیدیم و در حال ۱۴ هزار مگاوات برق برای جبران تراز منفی با هزینه معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیروگاه می‌سازیم که اگر امروز برای ساخت این نیروگاه شروع به ساخت کنند تا ۴ سال و نیم به بعد بهره برداری خواهد رسید.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه تا پیک سال ۵ هزار مگاوات وارد مدار خواهد شد، افزود: اما باز هم نیازمند ۱۴ هزار مگاوات هستیم زیرا کمبود تولید برق، خاموشی در کشور را به دنبال خواهد داشت البته در حال مدیریت برای حداقلی کردن خاموشی‌ها هستیم.

وی با اشاره به صحبت‌های معاون وزیر که عنوان کرده بود خاموشی نخواهیم داشت، تصریح کرد: این حرف نه منطقی است و نه با اعداد و ارقام می‌خواند و قابل قبول نیست. بنده این حرف را با کمتر کردن خاموشی‌ها اصلاح کردم و بسیار هم به ایشان انتقاد و تاکید کردم که اینگونه حرف‌ها را نباید بزنید زیرا ما شدیدا با کمبود برق مواجه هستیم. باید این کمبودها را به مردم بگوییم.

محمدنژاد در مورد رمز ارزها نیز اظهار کرد: من مسئول رسیدگی به ارز دیجیتال در کمیسیون انرژی هستم. در سال ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور استفاده از رمز ارزها مجوزدار و غیر مجوز را ممنوع کرده بودیم. حدود ۲۲۵ هزار ماینر را در سال گذشته ضبط کرده بودیم که غالب این ماینرها غیر استاندارد هستند.

عضو کمیسیون انرژی گفت: غالب این ماینرها از جنس چینی بسیار بدکیفیت بود و سواستفاده گران و رانتخواران ماینرهای کنار گذاشته شده چینی را به ایران وارد کرده بود که ۸۰۰ کیلووات در ساعت برق مصرف می کنند.

وی گفت: ماینرهای پرو ۱۹ با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان و قدرت ۱۲۰ تراهش است اما ماینرهای بی کیفیت با قیمت ۲/۵ میلیون تومان وارد کشور شده بود که میزان استفاده برق بالایی داشت.

محمدنژاد با اشاره به اینکه علت این واردات غیر استاندارد، انرژی ارزان در ایران است، افزود: هر بستری اگر یارانه‌ای اعطا شود در آن سوداگران هستند.

نماینده لنگرود ادامه داد: قالب تولید کنندگان رمز ارزها که حتی مادر بودند تولید را ممنوع کردند، مانند کشورهای عربستان، کره جنوبی، چین، روسیه و آمریکا محدودیت ایجاد کردند و به صورت مزرعه‌های تحت کنترل در حال بهره برداری هستند و ما نیز باید به همین گونه عمل کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما ماینیگ (کارگری) است و سودش را دیگری می ببرد، بنده شدیدا مخالف هستم و البته مخالفانی زیاد نیز دارم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: خیلی از مخالفان بنده در مورد کنترل رمز ارزها گمان می‌کنند که من با اصل مخالف هستم اما اینگونه نیست بنده با افسار گسیختگی مخالفم چون یک غول خورنده و نابود کننده است.

وی افزود: ما باید صاحب مرز ارزها باشیم و فناوری در اختیار ما باشد، انرژی ارزان در کشور را به راحتی استفاده می‌کنند و باید جلوی آن گرفته شود.

محمدنژاد تصریح کرد: استفاده از ماینرهای غیر استاندارد و کنار گذاشته شده باید جلوگیری کنیم زیرا تولید زباله آن از زباله اتمی خطرناک‌تر است و باید جایگاهی برای دفن آن‌ها در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: کارگاه و کارخانه‌ای که تجهیزات ضروری کشور را تامین می‌کرد، دستگاه‌های خود را برداشت و در عوض ماینرهای نامرغوب و مستهلک جایگزین کرد و جای ۷۰ کارگر ۲ کارگر برای پاک کردن ماینر‌ها جذب شد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: صاحب این ماینر‌ها هم در ویلای لاکچری خودش از آن بهره برداری می‌کند و با یک دکمه از صرافی‌های کشور وارد کانادا می‌کند. سود این کار در کدام قسمت تولید کشور قابل مشاهد است؟!

وی گفت: همه نظر من این است که یک مرزعه کنترل شده تحت دولت و نظام ایجاد شود و مالیات هم از آن گرفته شود.

Share