مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

پایداری شرایط جوی در گیلان؛ دمای هوا در استان افزایش می یابد

محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای- حاکم بر نقشه‌های هواشناسی در گیلان اظهار کرد: بررسی‌ها نشان دهنده استقرار شرایط جوی غالباً پایدار در منطقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی در گیلان اظهار کرد: بررسی‌ها نشان دهنده استقرار شرایط جوی غالباً پایدار در منطقه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در این مدت آسمانی صاف تا نیمه ابری، افزایش دما، وزش باد به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها تا اواسط هفته آینده پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط برای افزایش ابر، رگبار و رعد و برق به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و احتمال تگرگ طی روزهای پنجشنبه و جمعه فراهم است و در ۷۲ ساعت آینده گرد و خاک به منطقه و آسمانی غبارآلود دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه ارتفاع موج دریا بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی متر است، افزود: دریا برای دریانوردی و فعالیت‌های بندری تا ۲ روز آینده مناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: دمای فعلی شهر رشت مرکز گیلان ۲۵ درجه سلسیوس است و در گرم‌ترین ساعت ممکن است تا ۳۰ درجه سانتی گراد هم برسد، رطوبت هوای این شهر هم ۱۰۰ درصد است.

Share