در جلسه شورا عنوان شد؛

۱۲ هزار تن زباله باز در کارخانه کود آلی | بوستان ملت شرایط احداث آکواریوم را ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به وجود ۱۲ هزار تن زباله باز در کارخانه کود آلی این شهر، گفت: این مسئله موجب نگرانی اعضای شورا در حفظ سلامت شهروندان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شورا به استناد نظرات شهرداری رشت با لایحه ایجاد گذر خوراک در بوستان ملت رشت موافقت کرده است اظهار کرد: شورا در ابتدا با این موضوع موافق نبود اما با اصرار شهرداری رشت، در نهایت شورا با این لایحه موافقت کرد و زمانی که شورا لایحه‌ای را مصوب می‌کند برای شهرداری رشت لازم الاجرا است.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه تعویض مداوم پروژه‌ها موجب بی‌اعتماد شدن سرمایه گزاران می‌شود افزود: این پروژه مدتهاست که مطرح شده است و حالا نیز با توجه به اینکه در تیر ماه دومین سالانه رشت در حال برگزاری است باید این گذر در اسرع وقت احداث شود.

ایجاد حق قانونی برای پیمانکار پروژه گذر خوراک

سید شمس شفیعی عضو شورای رشت نیز با تایید سخنان رئیس شورای رشت پیرامون وضعیت گذر خوراک در بوستان ملت رشت اظهار کرد: تغییر این پروژه می‌تواند برای پیمانکار حق و حقوق قانونی ایجاد کند و می‌تواند از شهرداری رشت تقاضای ضرر و زیان کند و به همین علت با تغییر مکان پروژه گذر خوراک مخالف هستم.

احداث آکواریوم نیازمند پارکینگ است

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این باره با اشاره به اینکه باید در تفکرات و عملکرد وحدت رویه وجود داشته باشد اظهار کرد: در سال نخست فعالیت شورا موضوع اطلس سرمایه‌گذاری جامع شهر مطرح شد و قرار بود ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بر اساس آن اطلس مطرح و اجرایی شود اما متاسفانه هنوز اطلس سرمایه‌گذاری در همان مراحل اولیه قرار دارد.

سید حسین رضویان با بیان اینکه موضوع کلنگ احداث گذر خلاق در تیر ماه سال جاری پیش‌تر به رسانه‌ها اعلام شد افزود: احداث آکواریوم نیازمند یک فضای پارکینگ مناسب است و پارک ملت به دلیل فقدان فضای پارک مناسب، شرایط احداث آکواریوم را ندارد و بهتر است هر چه سریعتر گذر خوراک اجرایی شود.

۱۲ هزار تن زباله باز در کارخانه کودآلی

رئیس شورای رشت با مخاطب قرار دادن شهردار رشت اظهار کرد: شخص شهردار در ابتدای شروع فعالیتش اعلام کرد که یار دوازدهم شورا است و در جلسات شورا به منظور تعامل بیشتر حضور پیدا می‌کند و پس از این نیز شهردار رشت می‌تواند بدون دریافت دعوتنامه در جلسات صحن شورای رشت حضور داشته باشد.

محمد حسین واثق کارگرنیا به مشکلات کارخانه کودآلی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۲ هزار تن زباله باز در کارخانه کودالی وجود دارد و این موجب نگرانی اعضای شورا در حفظ سلامت شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه محل دفنگاه سراوان در حدود چهل سال پیش به نادرستی تعریف شد افزود: ما وارث اشتباهات دیگران در این حوزه هستیم و انتظار داریم ورودی‌ها زباله به سراوان کاهش پیدا کند و نسبت به برنامه در موضوع دفنگاه سراوان هشت درصد عقب هستیم و محل دفنگاه جدید باید هر چه سریعتر معرفی و تجهیز شود.

کارگرنیا با قدردانی از پیگیری‌های استاندار گیلان و معاون عمرانی استانداری پیرامون رفع مشکلات دفنگاه سراوان افزود: ان شاا با پیگیری‌های انجام شده مشکلات مربوط به دفنگاه زباله در سراوان در اسرع وقت برطرف شود.

Share