فرماندار شفت خبر داد؛

برگزاری جشنواره گل محمدی و گلاب گیری در «گیلده» شفت

فرماندار شفت با اشاره به برگزاری جشنواره گل محمدی و گلاب گیری در «گیلده» این شهرستان گفت: برندسازی گلاب و پرورش گل محمدی می تواند فرصتی برای اشتغال جوانان این منطقه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، مهدی نقدی، فرماندار شفت اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و گلاب گیری با هدف توسعه صنعت گردشگری و ایجاد نشاط و شادابی در روستای گیلده شفت برگزار می‌شود.

فرماندار شفت با تاکید بر ظرفیت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف افزود: جشنواره گلاب گیری در این شهرستان ظرفیت سنتی و بومی بسیار خوبی برای معرفی در استان برای توسعه صنعت گردشگری ایجاد کرده است.

وی از برگزاری این جشنواره در روز چهارشنبه سوم خرداد ماه خبر داد و اضافه کرد: شهرستان شفت همچنین پتانسیل‌های خوبی در کشاورزی و صنایع دستی دارد و جشنواره‌ها می‌توانند بسترهای رونق اقتصادی را فراهم کنند.

نقدی با بیان اینکه برندسازی گلاب و پرورش گل محمدی می‌تواند فرصتی برای اشتغال جوانان این منطقه باشد، ادامه داد: شهرستان شفت برای پیشرفت و توسعه نیازمند همدلی و هم افزایی است.

فرماندار شفت بر حفظ سنت‌ها و آداب رسوم محلی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر با تلاش مردم منطقه صنعت گلاب گیری در کنا اماکن دیدنی شفت به پدیده‌ای برای جلب گردشگران شده است.

گفتنی است؛ شفت قطب اول تولید گل محمدی در گیلان به شمار رفته و برداشت گل محمدی نیز در شهرستان از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل خرداد ادامه دارد.

Share