فرماندار شفت خبر داد:

حضور بیش از ۵ هزار خانوار مددجو در شهرستان | میزان تسهیلات کم‌بهره اشتغال مددجویان ۲ برابر شد

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه از نگاه سازمان برنامه و بودجه، این شهرستان جزء ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور و تنها شهرستان استان گیلان در این خصوص به شمار می‌رود، تأکید کرد: توجه ویژه و خدمات رسانی بهتر به این شهرستان ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد کشور با حضور در شفت با محمدرضا محسنی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار شفت در نشستی مشترک که با حضور عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان و کارکنان کمیته امداد شهرستان برگزار شد، به تشریح و بیان مطالبات مددجویان این نهاد حمایتی پرداخت.

محسنی با بیان اینکه شهرستان شفت دارای بیش از ۵ هزار خانوار مددجو تحت حمایت کمیته امداد است که بر اساس آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ این میزان ۲۷ درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شود، افزود: رفع محرومیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی در راستای توانمند سازی مددجویان است.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه از نگاه سازمان برنامه و بودجه، این شهرستان جزء ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور و تنها شهرستان استان گیلان در این خصوص به شمار می‌رود، تأکید کرد: توجه ویژه و خدمات رسانی بهتر به این شهرستان ضروری است.

فرماندار شفت با بیان اینکه وقوع سیل اخیر در برخی نقاط شهرستان به بسیاری از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد آسیب جدی وارد کرد و شایسته است اقدامی مناسب در این خصوص انجام شود، افزود: ساخت مسکن برای محرومین از سوی کمیته امداد اقدامی قابل تقدیر است.

وی در ادامه به اهمیت توانمندسازی مددجویان برای کسب درآمد پایدار اشاره کرد و خواستار افزایش سهمیه اعطای تسهیلات کم بهره اشتغال برای مددجویان شهرستان شفت در سال رونق تولید شد.

شهرستان شفت مهد عالمان است | توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار وظیفه کمیته امداد است

مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد کشور نیز با ابراز خرسندی از حضور در شفت، این شهرستان را مهد عالمان برشمرد و به کرامات آقا سیدمحمدباقر شفتی و خدمات وی به ویژه در اصفهان اشاره کرد.

وی توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار را مهمترین وظیفه مجموعه کمیته امداد در سال رونق تولید برشمرد و گفت: این موضوع همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

گفتنی است در پایان این نشست با توجه به درخواست کتبی فرماندار، مصوب شد اعتبار لازم برای ساخت ۲۰ واحد مسکونی محرومین در شفت علاوه بر سهمیه سال ۹۸ تخصیص و ۲۰۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض برای کمک به تامین مایحتاج مددجویان به ویژه سیل زدگان این شهرستان اختصاص یابد.

همچنین مقرر شد میزان تسهیلات کم‌بهره اشتغال مددجویان شهرستان از ۷ میلیارد تومان به ۱۴ میلیارد تومان افزایش یابد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز در قالب تسهیلات قرض الحسنه ضروری ۵ میلیون تومانی در اختیار نیازمندان این شهرستان قرار گیرد.

Share