دلخوش در شورای اداری رودبار؛

اگر هزینه‌های کشاورزی کاهش یابد، راضی به افزایش قیمت برنج نیستیم

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در شورای اداری رودبار خواستار توجه ویژه به سهمیه آرد و اعتبارات حوزه آب گیلان با توجه به حجم زیاد گردشگر ورودی به استان شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت ،محمدرضا احمدی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در جلسه شورای اداری این شهرستان که صبح امروز (دوشنبه، ۱۵ خرداد ماه) با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام (ره)، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام پانزده خرداد و تشکر از حضور رئیس قوه مقننه در این جلسه، گفت: حدود ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت در این منطقه حضور دارند که در زمان‌های خاص و آخر هفته به دلیل گردشگرپذیری به چند برابر، افزایش می‌یابد.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سهمیه آرد استان گیلان مقدار مشخصی دارد اما برای جمعیتی بیش از ۴ برابر جمعیت استان استفاده می‌شود، عنوان کرد: بودجه حوزه آب نیز مشخص است اما افرادی که از این آب استفاده می‌کنند چندین برابر ظرفیت موجود است.

وی افزود: شرایط راه‌های مواصلاتی استان گیلان با توجه به شرایط اقلیمی و حجم گردشگری که به این استان سفر می‌کند، همخوانی ندارد. مسیر ورودی و خروجی شهرستان رودبار هم به معضلی تبدیل شده که در کنار خدمت‌رسانی به مسافرت باید بتوانند روزی خود را نیز تأمین کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: پروژه تجارت رشت-کاسپین می‌تواند برای کل استان منفعت به همراه داشته باشد همچنین خواستار تعیین تکلیف و حمایت برای پیگیری پروژه راه آهن رشت-آستارا هستیم.

دلخوش اباتری: اگر هزینه‌های کشاورزی کاهش یابد، راضی به افزایش قیمت برنج نیستیم

سیدکاظم دلخوش اباتری نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام ارتحال امام (ره) و گرامیداشت قیام پانزده خرداد، ضمن تشکر از دکتر قالیباف برای تشکیل گروهی جهت حل مشکلات حوزه برنج و آب استان گیلان، گفت: براساس ماده ۲۳ اجازه داده شده است سدی روی رودخانه قزل اوزن زده شود، که اگر جلوی آن گرفته نشود مشکلات زیادی در استان گیلان به وجود می‌آید.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مردم استان گیلان تک محصولی هستند و شغل دیگری ندارند، تصریح کرد: هزینه کشاورزی پایین بیاید، ما قیمت برنج را افزایش نمی‌دهیم و راضی به آن نیستیم که احداث این سد با استفاده از ماده ۲۳ برای ما مشکل ایجاد می‌کند و هزینه را افزایش می‌دهد که لازم است حذف شود. موضوع کود و سم نیز از دیگر مسائلی است که کشاورزان را نیازمند توجه به آن کرده است.

محمدنژاد قاضی محله: توسعه گردشگری گیلان مسیری برای تأمین معیشت مردم در کنار کشاورزی

پرویز محمدنژادقاضی محله نیز در این جلسه با تأکید بر تأمین امکانات رفاهی مردم، گفت: کشاورزی یکی از موضوعاتی است که حل مشکلات آن می‌تواند به توسعه رفاه و آسایش مردم کمک کند که در این زمینه رسیدگی به حوزه آب کشاورزی ضروری است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل کارگروهی برای حل ریشه‌ای این معضل، عنوان کرد: لازم است با پیگیری معضل آب بتوانیم گامی در حوزه توسعه کشاورزی استان برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه گردشگری می‌تواند در کنار کار کشاورزی به تأمین معیشت مردم گیلان کمک کند، اظهار داشت: باید تلاش شود تا زیرساخت‌های مورد نیاز تأمین و یا تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

Share