مجلس هیچ دخالتی در عرضه نفت در بورس نداشت

دلخوش در اخطار قانون اساسی: دچار تعدد نهادهای قانونگذار در کشور شدیم

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با انتقاد از تصمیمی که در شورای هماهنگی سران قوا در رابطه با عرضه نفت در بورس اتخاذ شده، گفت: مجلس هیچ دخالتی در عرضه نفت در بورس نداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید کاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶مردادماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل‌های ۶۷ تا ۸۵ قانون اساسی یادآور شد: حدود۲۰ اصل درقانون اساسی به وظایف و اختیارات نماینده مجلس اشاره کرده و در اصل ۸۵ قانون اساسی قید شده سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به فرد یا هیأت خاصی نیست.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با روندی که پیش گرفته شده مجلس مسلوب‌الاختیار می‌شود و ما دچار ایجاد تعدد نهاد قانونگذاری در کشور شدیم در حالی که مجلس به عنوان قانونگذار است.

وی تصریح کرد: در خصوص موضوع واگذاری نفت از طریق بورس هیچ یک از نمایندگان در این تصمیم دخیل نبودند و سران قوا چنین تصمیمی را اتخاذ کردند. نباید تصمیماتی گرفت که هزینه آن به دوش مقام معظم رهبری باشد و ایشان در فشار قرار گیرند همان طور که در تصمیمات بنزینی آبان ۹۸ ایشان عنوان کردند من کارشناس نیستم اما از تصمیم سران قوا حمایت می‌کنم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: مجلس هیچ دخالتی در این تصمیم نداشته و از همین تریبون اعلام می‌کنیم که مردم مراقب باشند گرفتار تصمیمات نابخردانه برخی دولتمردان نشوند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: از کمیسیون برنامه و بودجه می‌خواهیم موضوع عرضه نفت در بورس که عنوان می‌شود بر اساس اساسنامه شرکت ملی نفت ایران و به صورت قانونی صورت خواهد گرفت را مورد بررسی حقوقی قرار دهند که آیا این مسئله بر اساس ضوابط قانونی است یا خیر تا در مورد آن تصمیم‌گیری صورت گیرد.

Share