آشوبی در نشست شورای سلامت شهرستان شفت خبر داد:

اخذ مجوز استخدام ۵۰۳ نفر در گیلان | نوسازی مرکز جامع سلامت شفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از نوسازی دو مرکز جامع خدمات سلامت شفت و احمدسرگوراب با استفاده از ظرفیت قانونی مولدسازی املاک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز به‌منظور بررسی میدانی و رفع نقایص موجود در نظام سلامت، در مراکز بهداشتی، درمانی و پروژه‌های عمرانی سلامت‌محور در دست احداث شهرستان شفت حضور یافت.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به نبود توازن بین نیروی انسانی و ضریب اشغال تخت در بیمارستان امام رضا (ع) شفت، اظهار کرد: باتوجه به پایین بود ضریب اشغال تخت در بیمارستان امام رضا (ع) بایستی در پی ایجاد توازن در این خصوص باشیم.

وی صرفه‌جویی را یکی از راهبردهای اسلامی شدن دانشگاه‌ها دانست و افزود: بسیاری از خدمات سلامت‌محور به مردم برای دولت بسیار گران تمام می‌شود در حالیکه باید برخی از آن‌ها ازجمله، ادامه فعالیت تعدادی از داروخانه‌ها به جهت ارتقای کمی و کیفی، به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تخصیص یک آمبولانس به شفت خبر داد و گفت: مصمم هستیم در بیمارستان‌هایی که به دلیل کمبود تجهیزات تشخیصی، امکان ارائه خدمات درمانی بهنگام وجود ندارد، با توسعه ناوگان اورژانس، بیمار سریعاً به مرکز درمانی پیشرفته اعزام شود.

 آشوبی با اشاره به راهکاری جهت استقرار پزشکان متخصص در شهرستان کم برخوردار شفت، تصریح کرد: ما به هر پزشک متخصص طرحی که در شفت ارائه خدمت کند مجوز دایر کردن مطب نیز خواهیم داد.

وی با مغتنم دانستن فرصتی که دولت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بهره‌مندی از ظرفیت مولدسازی قرار داده است، گفت: مرکز جامع خدمات سلامت شهری احمدسرگوراب و شفت با استفاده از این فرصت ارزشمند نوسازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از تأمین نیروی انسانی در آزمون استخدامی پیش رو خبر داد و گفت: در مرحله نخست استخدام وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان مجوز ۵۰۳ نفر را اخذ کرده و تا شهریورماه امسال وارد چرخه سلامت استان خواهند شد.

دکتر آشوبی با حائز اهمیت برشمردن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: یکی از حوزه‌های نیازمند توجه بیشتر در نظام شبکه بهداشت و درمان شفت ترویج و ترغیب هرچه بیشتر ماماها و بهورزان به مقوله جمعیت و فرزند آوری است و باید در این حوزه همه بسیج شوند.

وی با اشاره به فرصت پنج‌ساله گیلان در جوان‌سازی جمعیت، گفت: اگر وضعیت کنونی رشد جمعیت در استان دنبال شود طی ۵۰ سال آینده هیچ گیلکی در استان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فرسودگی ستاد شبکه بهداشت و درمان شفت، با نظر موافق، از نوسازی ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت خبر داد.

 آشوبی با اشاره به تحمیل هزینه گزاف سالمندی به نظام سلامت، خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد منابع کل نظام سلامت استان صرف مراقبت و درمان حمایت سالمندی گیلان می‌شود.

دکتر خلیل بهروزی فر – نماینده مردم شهرستان‌های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به کمتر توسعه‌یافتگی شفت در لیست ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور، اظهار کرد: این شهرستان در اغلب شاخص‌ها به‌ویژه در بخش سلامت با مشکلات و چالش‌های عدیده روبرو است.

وی با اشاره به اقدامات خوب‌صورت گرفته در راستای ارتقای سلامت شهرستان شفت، افزود: شفت انتظار بیشتری برای مساعدت در بخش بهداشت و درمان دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روحیه جهادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: مشکلات و چالش‌های بهداشتی و درمانی شهرستان شفت باید با همین روحیه جهادی موجود حل و رفع شود.

 بهروزی فر با اشاره به بخشی از کمبودها در بیمارستان امام رضا (ع) شفت، افزود: این بیمارستان به‌شدت نیازمند پزشک متخصص و تجهیزات پیشرفته است.

وی همچنین بر لزوم شبانه‌روزی شدن مرکز جامع خدمات سلامت شهر احمدسرگوراب و نوسازی ستاد شبکه بهداشت و درمان شفت تأکید کرد.

 مهدی نقدی، فرماندار شهرستان شفت نیز در این نشست با تقدیر از حضور هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شفت، اظهار کرد: شهرستان شفت علیرغم محرومیت در نظام سلامت، ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که لازم به حمایت ویژه توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

Share