عباسی در جلسه شورای اداری رودبار با حضور قالیباف؛

آزادراه رشت-قزوین تا پایان سال تکمیل می‌شود | احیای ۱۷۸ واحد تولیدی و صنعتی

استاندار گیلان اعلام کرد: با توجه به اهمیت ازاد راه قزوین، رشت در کاهش بار ترافیکی منطقه و نقش ان در توسعه گیلان این پروژه مهم را با نگاه حمایتی ملی تا پایان سال جاری تکمیل می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان رودبار که با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای مجمع نمایندگان گیلان برگرار شد، با بیان اینکه گیلان با تقدیم هشت هزار شهید یکی از ولایتمدارترین استان‌های کشور است، اظهار کرد: سفر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی یه گیلان برای دومین بار در یکسال اخیر نشان دهنده اهمیت این استان در حوزه‌های مختلف است.

وی با اشاره به رفع برخی از مشکلات گیلان در عرصه‌های زیرساختی گفت: در طی یکسال و نیم گذشته اقدامات خوبی برای رفع مشکلات استان انجام شده است ولی برای رفع برخی دیگر معضلات و تکمیل پروژه‌های مهم استان نیاز به حمایت ملی داریم.

استاندار گیلان، عنوان کرد: رودبار با توجه به ویژگی‌های خود پیشانی استان گیلان بوده و از لحاظ وسعت برترین شهرستان گیلان و همچنین در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی دارای ویژگی‌های مهمی است.

عباسی با تأکید بر رفع بسیاری از مشکلات کارخانجات صنعتی در گیلان در چند وقت اخیر بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون بیش از ۱۷۸ واحد تولیدی و صنعتی گیلان احیا شده است که بخش اعظمی از آنان در شهرستان رودبار می‌باشد.

وی با بیان اینکه در برخی از ایام سال به اندازه میزان جمعیت گیلان مسافر وارد این استان می‌شود، تصریح کرد: در گیلان شاهد حضور گردشگران بسیار زیادی هستیم لذا با توجه به حضور گردشگران برای تأمین، ماحیتاج از جمله مرغ و نان به هیچ مشکلی برنخوردیم.

نماینده عالی دولت در گیلان از رتبه سومی این استان در تولید مرغ در سطح کشور خبر داد گفت: با توجه به نیاز استان اکنون میزان تولید مرغ در این استان به روزانه ۵۰۰ تن رسیده است که نیاز داخلی استان می‌باشد.

عباسی ادامه داد: بخش قابل توجه‌ای از مرغ استان‌های همجوار مانند البرز، قزوین، تهران و اردبیل توسط واحدهای تولید مرغ گیلان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان در عرصه تولیدات کشاورزی و از جمله برنج دارای رتبه دوم کشوری است، افزود: درخصوص تامین منابع آبی همواره دارای مشکلاتی بودیم ولی با مدیریت جهادی مشکلی برای شالیکاران ایجاد نشده و این امر در حال کنترل است.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت توربین‌های بادی و انرژی خورشیدی در تامین انرژی استان، بیان کرد: در حوزه انرژی مثل برق و گاز نگذاشتیم مردم دچار مشکل شوند که مهمترین دلیل آن استفاده از توربین‌های بادی در لوشان و تلاش برای بهره‌مندی از انرژی خورشیدی در شهرستان رودبار می‌باشد.

عباسی، احیا کارخانه معدن سنگرود را نماد مدیریت جهادی دولت سیزدهم در کشور دانست و تصریح کرد: در این کارخانه ۲ الی سه هزار نفر مشغول به فعالیت بودند که در چندسال گذشته به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها نابود شد، ولی با پیگیری مدیران استانی و تلاش‌های وزیر وقت صمت، این کارخانه احیا شده و مراحل تامین تجهیزات در حال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی در گیلان گفت: ۱۰محصول کشاورزی ارزش افزوده در گیلان وجود دارد به طوری که در حوزه زیتون به جای خام فروشی اقدام به تولید ارزش افزوده از جمله روغن کشی کرده و اکنون ۵۰ کارخانه روغن کشی زیتون در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز خرسندی از کاهش نرخ بیکاری در این استان افزود: یکی از شعارهای دولت سیزدهم کاهش نرخ بیکاری در کشور است و اکنون نرخ بیکاری در گیلان نسبت به میانگین کشوری ۳.۹ دهم کمتر است و تلاشیم این آمار را کاهش کنیم.

عباسی با اشاره به اهمیت آزادراه قزوین_رشت در توسعه گیلان و کاهش بار ترافیکی منطقه گفت: آزادراه دارای اهمیت بوده و در سفر ریاست محترم جمهوری اعتباراتی در نظر گرفته است از این رو در تلاشیم تا این هشت کیلومتر را تا پایان سال تکمیل‌کنیم.

Share