جنجال بر سر مناظرات سال 96؛

چرا جهانگیری دیروز به دادگاه «شکایت قالیباف» نرفت؟ | وکیل «اسحاق» توضیح داد

وکیل اسحاق جهانگیری درباره جلسه دیروز دادگاه، می‌گوید موکل او شخصا آمادگی حضور در دادگاه را داشت، اما از آنجایی که مطلع شدیم آقای قالیباف عزم رودرو شدن در دادگاه ندارد، من به‌عنوان وکیل، در دادگاه حاضر شدم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه دادگاه شکایت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در دولت حسن روحانی، درمورد مطالب طرح شده در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶، روز گذشته برگزار شد.خانم مقیمی، وکیل اسحاق جهانگیری درباره این جلسه گفت: آقای جهانگیری پیش از این علیرغم اینکه مطابق ماده ۳۵۰ آیین دادرسی کیفری الزامی به حضور نداشتند، در یک جلسه برای طی روال قانونی و احترام به قانون شرکت کردند.

مقیمی در واکنش به توییت یکی از نزدیکان قالیباف که خطاب به جهانگیری نوشته بود «پس چه شد که در دادگاه حاضر نشدید؟» گفت: آقای جهانگیری در جلسه روز گذشته دادگاه هم شخصا آمادگی حضور داشتند، اما چون مطلع شدیم آقای قالیباف عزم رودرو شدن در دادگاه ندارد، من به‌عنوان وکیل ایشان ضمن ارائه دفاعیات قانونی مکفی، لایحه ایشان را تقدیم دادگاه کردم و حضور ایشان ضرورتی نداشت.

خانم مقیمی افزود: اگرچه موضوع مطرح شده مربوط به ۶ سال پیش بود، با این حال باز هم آقای جهانگیری از برگزاری دادگاهی که با حضور آقای قالیباف باشد استقبال می‌کند. این دادگاه می‌تواند ابعاد مهمی از مسائلی که آن روز در مناظره مطرح شد را برای افکار عمومی روشن کند. وکیل اسحاق جهانگیری همچنین تصریح کرد: ضمنا در دادگاه هم همان‌جا به مقام قضایی گفتم که آقای جهانگیری دنبال رضایت نیست.

Share