مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

میدان انزلی به کاربری‌های متعدد تقسیم‌بندی می شود | تغییر نمای کامپوزیت به سنتی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از بررسی مشکلات بافت تاریخی میدان انزلی با حضور مسئولان این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ولی جهانی در گفتگو با مهر اظهار کرد: بازید میدانی از بافت تاریخی میدان انزلی با هدف بررسی مشکلات با حضور مسئولان شهرستان و کارشناسان این اداره کل صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در این بازدید بنای تاریخی قندچیان و میدان انزلی مورد بازدید قرار گرفت، افزود: با توجه به اینکه جلسات متعددی با شهردار و اعضای شورای شهر صورت گرفته است مقرر شد تا میدان انزلی با توجه به ظرفیت تاریخی و گردشگری که دارا می‌باشد به کاربری‌های متعدد تقسیم‌بندی شود.

جهانی با اشاره به اینکه امروز شاهد آن بودیم که مانند بانک ملی که مربوط به ساختمان قندچیان می‌باشد، بخش عمده‌ای مرمت شده و شعبه بانک ملی در داخل آن بنای تاریخی شروع به کار کرده است، گفت: نمای بانک صادرات نیز در این شهرستان بر اساس ضوابط میراث فرهنگی با نمای سنتی در حال مرمت و انجام است.

وی تصریح کرد: بناهای دیگر که به صورت کامپوزیت کار شده‌اند نیز باید به شکل سنتی تغییر نما پیدا کنند.

جهانی ادامه داد: با توجه به اینکه در محوطه حیاط ساختمان شهرداری در سنوات گذشته بنای تاریخی شمس العماره بوده که این بنا در سال‌های گذشته تخریب شده مقرر شد در صورت وجود سرمایه گذار با در نظر گرفتن ضوابط میراثی می‌توانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی از برگزاری جشنواره غذاهای دریایی با کمک شهرداری و شورای شهر در شهر انزلی خبر داد و افزود: ساختمان دادگستری که بخشی از آن در سنوات گذشته مرمت شده و در حال حاضر نیز نیاز به مرمت اساسی دارد با توجه به کمبود اعتبارات تصمیم گرفته شد تا نشستی با مسؤلین مربوط داشته باشیم تا مرمت و کاربری آن در دستور کار قرار داده شود.

جهانی ادامه داد: رسیدگی و بررسی مشکلات متقاضیانی که در این بافت با مشکلاتی مواجه هستند رفع مشکلاتشان در دستور کار مسئولین شهرستان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اضافه کرد: تهیه ضوابط بافت تاریخی توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان صورت گرفته که با مشخص شدن پیمانکار پروژه ظرف مدت کوتاهی بازنگری صورت می‌گیرد.

Share