مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان خبر داد؛

یک سازه تاریخی زیرزمینی در لنگرود کشف شد | انجام مطالعات باستانشناسی روی سازه

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان از کشف یک سازه معماری زیرزمینی تاریخی در محدوده نوغان لنگرود واقع در شرق گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی جهانی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان از کشف یک سازه معماری زیرزمینی تاریخی در محدوده نوغان لنگرود واقع در شرق گیلان خبر داد. وی با اعلام این خبر افزود: این سازه در اثر بازسازی یک بنای تاریخی بیش از یکصدساله کشف شده که دارای ارزش ثبت ملی است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان اظهار کرد: از آنجایی که این سازه در محدوده بنای قدیمی نوغان قرار دارد بنابراین ارتباط آن با این بنای تاریخی دور از انتظار نیست.

جهانی گفت: بدلیل مطالعات باستانشناسی در سازه کشف شده اجرای بازسازی بنایی که سازه در زیرزمین آن کشف شده به بعد از انجام مطالعات باستانشناسی موکول شده است.

او ادامه داد: تا زمانیکه مستندسازی و انجام فعالیت‌های باستان‌شناسی بر روی سازه صورت نگیرد در خصوص تاریخ و قدمت و کاربری این سازه نمی‌توان اظهار نظر کرد.

تاریخ نوغان‌داری و بافت پارچه‌های ابریشمی و تولید ابریشم در استان گیلان مربوط به دوره ایلخانی است. بیش از پنج هزار اثر تاریخی در گیلان شناسایی شده که یک هزار و ۲۱۸ اثر در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

Share