احمدی سنگری در پی پایان ورود زباله به سراوان؛

مسئولان کم کاری خود را گردن مردم نگذارند | ضرورت جمع آوری زباله‌ها و انتقال آن‌ها به لندفیل جدید

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به قول مسئولین ملی و استانی پیرامون ساماندهی پسماند زباله سراوان گفت: در یکسال گذشته مقرر بود مسئولین امر لندفیل جدیدی به منظور جایگزینی محل سراوان احداث و زباله‌های شهرستانهای تابعه را به آن وارد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا احمدی سنگری با اشاره به قول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار گیلان در خصوص ساماندهی محل پسماند زباله سراوان در سال ۱۴۰۲، گفت: مسئولان مربوطه متعهد شده بودند که هیچ گونه زباله و حتی ریجکت زباله‌ای هم وارد سایت زباله سراوان نخواهد شد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: لذا مردم ولایت مدار و انقلابی سراوان طبق وعده‌ی دولت اجازه سوء استفاده به برخی نخواهند داد تا زباله یا ریجکتی را وارد لندفیل سراوان کنند.

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام با اشاره به سخنان مردم ولایت مدار سراوان مبنی بر اینکه تا آخر محکم پای دولت انقلابی ایستاده اند، تصریح کرد: طبق قولی که استاندار مبنی بر پایان ورود زباله به سایت پسماند سراوان داده بودند و در ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ درختکاری در سایت زباله سراوان باهدف بازگشت سراوان به طبیعت انجام شد، مردم سراوان برای احقاق این مهم، محکم پای این تعهد مسئولان ایستاده اند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه، از مسئولین درخواست میکنم ناتوانی و ناکارآمدی خود را به پای مردم سراوان نیندازند، اظهار کرد: زیرا با توجه به برخورد فیزیکی صورت گرفته با مردم روزه دار سراوان، در یک سال گذشته طی تعهد مسئولین مرتبط مقرر بود، احداث و آماده‌سازی لندفیل جدید به منظور جایگزینی محل سراوان شود و زباله‌های شهرستانهای تابعه به لندفیل جدید وارد شود.

احمدی سنگری اظهار کرد: به شدت از مسئولین کشوری و استانی خواستاریم در اسرع وقت نسبت به جمع آوری زباله در شهرهای تابعه به ویژه شهرستانهای رشت و خمام اهتمام ورزند و در راستای انتقال آن‌ها را به لندفیل جدید سریعا اقدام عاجل صورت پذیرد.

احمدی سنگری عضو کمیسیون اصل ۹۰ از تذکر خود به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و احمد وحیدی وزیر کشور خبر داد و افزود در متن فوق آورده ام؛ آقای رئیس جمهور و وزیر محترم کشور، آیا یک سال گذشته را فراموش کردید؟ زمانی که مردم روزه‌دار سراوان برای جلوگیری از ورود زباله به محل پسماند زباله سراوان تجمع آرامی داشتند تا پس از حدود ۴۰ سال از ورود زباله ۱۷ شهرستان گیلان به محل زندگی خود جلوگیری کنند. مسئولین گیلان در سال گذشته برای متفرق کردن مطالبات به حق مردم سراوان به زور متوسل شدند و با روزه داران با باتوم و زور برخورد فیزیکی کردند که البته تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هم حضور داشتند. ولی باقول دولت صادق الوعد، وزیر کشور و استاندار گیلان که سال ۱۴۰۱سال با پایان ورود زباله سراوان خواهد بود همه دلسوزان نظام و مردم آسیب دیده سکوت کردند و منتظر پایان سال ۱۴۰۱ ماندند تا زخم‌های به جا مانده از ضرب و شتم را با برگشت محل پسماند سراوان به طبیعت التیام بخشند.

مردم سراوان همچنان نگرانند ولی طبق وعده دولت و وزیر کشور، اجازه ورود هیچ زباله‌ای حتی ریجکت را به سراوان نخواهند داد لذا درخواست عاجل دارم تا برای بررسی وضعیت زباله‌های شهرستانهای رشت و خمام و تحقق قول دولت صادق الوعد هیئتی را به گیلان اعزام نمایید.

Share