فرانسوا ولتر کیست؟ + معرفی مهمترین آثار این نویسنده زبردست

ما می خواهیم در این محتوا به معرفی شخصیت و بیان زندگینامه فرانسوا ولتر بپردازیم. فرانسوا ولتر یکی از معروف ترین فیلسوف های عصر روشنگری در اروپا و فرانسه است. ولتر یک نویسنده معروف و مشهور است که آثار برجسته ای از خود به جای نهاده است. ولتر در طول زندگی خود به واسطه افکار و ایده های خاصی که داشت زندان و تبعید را تجربه کرده است. در وب سایت تخصصی دانشگاه کسب و کار با زندگی و فعالیت های افراد جسور و پرتلاش همچون ولتر بیشتر آشنا خواهید شد. توصیه می کنیم تا پایان این محتوا ما را همراهی کنید.

ما می خواهیم در این محتوا به معرفی شخصیت و بیان زندگینامه فرانسوا ولتر بپردازیم. فرانسوا ولتر یکی از معروف ترین فیلسوف های عصر روشنگری در اروپا و فرانسه است. ولتر یک نویسنده معروف و مشهور است که آثار برجسته ای از خود به جای نهاده است. ولتر در طول زندگی خود به واسطه افکار و ایده های خاصی که داشت زندان و تبعید را تجربه کرده است. در وب سایت تخصصی دانشگاه کسب و کار با زندگی و فعالیت های افراد جسور و پرتلاش همچون ولتر بیشتر آشنا خواهید شد. توصیه می کنیم تا پایان این محتوا ما را همراهی کنید.

فرانسوا ولتر کیست؟

فرانسوا ماری آروئه در سال ۱۶۹۴ در پاریس در فرانسه دیده به جهان گشود. فرانسوا بعدا نام خانوادگی ولتر را برای خود انتخاب کرد بدین ترتیب فرانسوا ولتر نام گرفت. ولتر در هفت سالگی مادر خود را از دست داد. فرانسوا ولتر تحصیلات خود را در مدرسه لویی کبیر تحت نظر عیسویان آموزش دید. فرانسوا در این مدرسه دو زبان لاتین و یونانی را فراگرفت. ولتر در این راستا تلاش بیشتری کرد و به زبان های اسپانیایی، ایتالیایی و انگلیسی نیز تسلط پیدا کرد. همانطور که ذکر کردیم ولتر یک نویسنده معروف است.

او این شغل را بر خلاف علاقه پدر که تمایل به حقوقدان شدن فرانسوا داشت برگزید. فرانسوا علیرغم میل پدر به شغل نویسندگی علاقمند بود و نویسنده ای بذله گو و زبردست بود. او در سال ۱۷۱۸ نخستین تراژدی خود را به چاپ رساند و بابت آن جایزه آکادمی فرانسه را دریافت کرد. فرانسوا ولتر در خصوص نویسندگی چنین بیان می کند که به دست گرفتن قلم، به جنگ رفتن است. در وب سایت دانشگاه کسب و کار شما با چهره های موفق و مشهور دنیا آشنا خواهید شد.

عقاید فرانسوا ولتر که موجب تبعید او شد

شهرت فرانسوا ولتر به دلیل هوش وافری بود که داشت. همچنین او به دلیل مخالفت با کلیسای کاتولیک، حمایت از آزادی بیان و جدایی دین از سیاست مشهور است. عقاید سکولار ولتر در کنار شجاعت و زبان بی پرده او موجب شد منتقدین زیادی پیدا کند که در نهایت به زندان رفتن و تبعید او ختم شد. بزرگترین دلیل تبعید ولتر نوشته های او بود که در خصوص نقد تعصب مذهبی و ساختار قدرت در فرانسه تحریر می کرد. در سال ۱۷۱۵ فرانسوا ولتر اشعاری علیه فیلیپ دوم سرود که در نهایت منجر به زندانی شدن او شدند. در پایان فرانسوا ولتر در سال ۱۷۲۶ به انگلستان تبعید شد.

ولتر در تبعید

جامعه و کشور انگلستان با اینکه تبعیدگاه فرانسوا ولتر بودند اما اثرات بسیاری از جهت رشد افکار او داشتند. انگلستان کشوری بود که در زمینه دموکراسی خیلی جلوتر از دیگر ملل اروپایی بود. بنابراین نمود این دموکراسی در پارلمان این کشور، استقلال دادگستری، محدود شدن اقتدار پادشاه و گرامیداشت دانشمندان و فلاسفه او را مجذوب کرد. یکی از بهترین خاطره های فرانسوا ولتر در تبعیدگاه مراسم تدفین نیوتن بود. وب سایت دانشگاه کسب و کار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط به کارآفرینی را پوشش میدهد.

مقالات پیشنهادی: توصیه میکنم مقاله اورهان پاموک و مندلیف را نیز مطالعه کنید.

نمایش نامه ها و آثار ادبی فرانسوا ولتر

همانطور که ذکر کردیم فرانسوا ولتر یک نویسنده چیره دست و قهار بوده است. او در سال ۱۷۲۳ منظومه آنریاد را منتشر کرد. این منظومه در خصوص سلطنت هانری چهارم بود. نمایش این محتوای ادبی در سال ۱۷۲۴ در پاریس اجرا شد. ولتر به اجبار در سال ۱۷۲۵ خاک فرانسه را ترک کرد. او در این سفر اجباری مقالاتی به زبان انگلیسی منتشر کرد. سپس او در سال ۱۷۲۹ به فرانسه رجعت نمود. از جمله آثار ادبی که او به رشته تحریر درآورده است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تراژدی بروتوس
  • نمایشنامه سمیرامیس
  • ساده دل
  • آیرن
  • آگاتوکل

عشق، وداع و ساعت ساز شدن فرانسوا ولتر

فرانسوا ولتر در سال ۱۷۳۴ از فرانسه فرار کرد. او در منطقه ای مرزی با امیل دوشاتل آشنا شد. امیل ۱۲ سال از ولتر کوچکتر بود اما این اختلاف سن مانع از ایجاد عشق بین آنها نشد. حدود ۱۶ سال عشقی ماورایی بین فرانسوا و امیل جریان داشت. شرح زندگی عاشقانه فرانسوا و همسرش امیل در کتاب ولتر عاشق نگاشته شده است. در سال ۱۷۵۰ همسر ولتر از دنیا رفت، در این زمان او به ژنو نقل مکان نمود. با پناهنده شدن ولتر به ژنو او در فرنی ساکن شد. ولتر تصمیم گرفت در نزدیکی خانه اش تولیدی ایجاد کند. او مشغول ساعت سازی شد و اینگونه شهرک فرنی-ولتر ایجاد شد. او ۲۰ سال در این منطقه ساکن بود و علاوه بر ساعت سازی به نویسندگی و مبارزات اجتماعی خود نیز ادامه می داد.

اثر معروف و شناخته شده فرانسوا ولتر

مهمترین نوشته فرانسوا ولتر که امروزه در دنیا و در فرانسه او را به واسطه آن می شناسند رمان کاندید است. این رمان فلسفی نگاه مثبت بشر به زندگی در دنیا را نشان میدهد که از سوی ولتر مورد انتقاد قرار گرفته است. ولتر در زمینه تاریخ نگاری نیز دستی بر آتش داشت. از جمله آثار او در این زمینه می توان به تاریخ روسیه، فرهنگ فلسفی، عصر لویی چهاردهم، مرگ قیصر و غیره اشاره کرد. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقمند هستید می توانید از hbr.org ، Bloomberg.com، businessuni.net و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

منبع: Businessuni.net کارآفرینی

Share