گچبری سقف و دیوار برای منازل لوکس + مشاهده نمونه کارهای جدید و ساده

یکی از هنرهای قدیمی که ایرانیان از دیرباز برای تزیین منازل خود استفاده می کنند، هنر گچبری دیوار و گچبری سقف ساده و شیک است. البته به کار گرفتن این هنر هم آداب و رسوم خود را دارد و باید با توجه به فضا منزل و روحیات صاحب خانه اجرا شود.

انسان همواره به دنبال زیبایی است و از روشهای مختلف برای ایجاد زیبایی و آرامش در منازل خود استفاده می کند. یکی از هنرهای قدیمی که ایرانیان از دیرباز برای تزیین منازل خود استفاده می کنند، هنر گچبری دیوار و گچبری سقف ساده و شیک است. البته به کار گرفتن این هنر هم آداب و رسوم خود را دارد و باید با توجه به فضا منزل و روحیات صاحب خانه اجرا شود. استفاده از گچبری های دستی و سنتی بیشتر در ساختمان های لوکس و لاکچری مشاهده می شود. گچبری پیش ساخته هم از نمونه های ارزان قیمت است که استفاده از آنها محیطی دلچسب و شیک برای ساختمان شما پدید می آورد.

گچبری سقف هنر ایرانی

در ادامه بیشتر شما را با انواع گچبری سقف و دیوار آشنا خواهیم ساخت. همچنین مدلهایی از این هنر اصیل ایرانی را به نمایش در خواهیم آورد.

گچبری سقف

گچبری سقف یکی از مرسوم ترین متریال های مورد استفاده برای تزیین سقف پذیرایی و آشپزخانه هاست. کمتر منزلی را در ایران دیده ایم که در سقف آن از گچبری استفاده نشده باشد. حال چه گچبری سنتی و دستی و چه گچبری پیش ساخته. استفاده از گچبری سقف ظاهری بسیار شیک و جذاب به سقف منزل شما می بخشد. گچبری ساختمان دارای طرح ها و مدلهای بسیار متنوعی هستند که بسته به دکوراسیون ساختمان و سلیقه افراد می توان از مدل دلخواه و متناسب استفاده نمود.

گچبری دور لوستر، گچبری دور لامپ، گچبری گلویی از مدلهای اجرا شده برای سقف پذیرایی و آشپزخانه است. برای گچبری پذیرایی این روزها بیشتر از سبک های مدرن و کلاسیک استفاده می شود.

گچبری طلایی سقف

گچبری سقف ساده و شیک

در این روزها استفاده از گچبری ساده و شیک بسیار مرسوم شده و بیشتر در ساختمان های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول طرح های گچبری سقف پذیرایی کلاسیک برای منازل لاکچری استفاده و ظاهری مجلل به ساختمان ها می بخشد. در مدلهای ساده و مدرن گچبری کمتر از رنگ و طرح های شلوغ استفاده می شود و سادگی از اصول اولیه اجرای این طرح ها از گچبری می باشد.

با استفاده از طرح های ساده و یا کلاسیک می توانید سقف منزل خود را زیبا نمایید. همچنین در مدلهای گچبری مدرن می توانید از نورپردازی برای زیباتر شدن و چشم نواز شدن طرج گچبری استفاده نمایید.

گچبری سقف ساده و شیک

گچبری سقف آشپزخانه

یکی از مکان هایی که استفاده از گچبری برای آن بسیار مورد پسند است، آشپزخانه می باشد. گچبری سقف آشپزخانه از دیرباز مورد استفاده در منازل ایرانیان بوده و با اجرای این طرح ها می توانید ظاهری شیک برای منازلتان ایحاد نمایید. گچبری اپن و دیوار نمونه هایی از این هنر اصیل ایرانی است که می توان از آنها برای زیباتر شدن محیط آشپزخانه منزل استفاده نمود.

گچبری دیوار

دیگر نمونه اجرا شده گچبری در ساختمان ها، گچ بری دیوار است. گچبری دیوار دارای طرح های مختلفی است. از طرح های اجرا شده در این زمینه می توان به این موارد اشاره نمود:

  • قاب بندی دیوار پذیرایی و پشت تلویزیون
  • گچبری ستون
  • قاب آینه

گچبری دیوار هم دارای نمونه های ساده، کلاسیک و مدرن است که متناسب با فضا و سلیقه افراد قابل اجرا می باشد. دیوار بخش وسیعی از منازل را فرا گرفته که با تزیین و زیباسازی آن می توانید محیطی جذاب برای اهالی منزل ایجاد نمایید.

گچبری دیوار

آشنایی با سبک های مختلف گچ بری

برای اجرای گچبری می توانید از این سه سبک استفاده نمایید:

  1. گچبری سنتی
  2. گچبری مدرن
  3. گچبری کلاسیک و نئوکلاسیک

گچبری سنتی از قدیمی ترین سبک های اجرا شده می باشد که دارای مدلهای بسیار متنوع می باشد. امروزه از این سبک گچبری بیشتر در مکان های تاریخی استفاده می شود و برای منازل از تلفیق طرح های این سبک با دیگر سبک ها استفاده می شود و کمتر شاهر استفاده از طرح های سنتی به تنهایی در یک ساختمان هستیم مگر اینکه دارای دکوراسیونی خاص باشد.

گچبری مدرن و کلاسیک از مدلهای بسیار محبوب هستند که امروزه برای سقف و دیوار منازل اجرا می شود. طرح های این سبک از گچبری بسیار شیک بوده و در آنها می توان از رنگ و نورپردازی استفاده نمود. رنگ های مورد استفاده در گچ بری بیشتر از نوع شفاف و براق است که جلوه ای خاص به این هنر می دهد.

گچبری مدرن ساده و در عین حال زیبا و دلنشین است و هزینه اجرای آن هم از سایر مدلها ارزان تر است. همچنین از گچ بری مدرن می توان در مکان های مختلف منزل مانند پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه استفاده نمود.

در طرح های استفاده شده برای گچبری مدرن دیگر لازم نیست همه چیز خط کشی شده باشد و می توان از خط های ساده و منحنی استفاده نمود.

قاب بندی دیوار

قاب بندی دیوار را می توان نمونه ای از گچبری دانست که بر روی دیوارها اجرا می شود. این مدل از گچبری را معمولا بر روی دیوارهایی با عرض زیاد استفاده می کنند و موجب زیباتر شدن و تزیین دیوار می شود. قاب بندی دیوار پشت تلویزیون از مرسوم ترین مدلهای اجرا شده در منازل می باشد که دارای طرح هایی مختلف در سبک های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک می باشد. نکته قابل توجه در اجرای این نوع از گچبری که باید حتما رعایت شود این مورد است که اگر دیوار شما دارای ارتفاع کم و یا منزل شما کوچک است، باید از طرح های ساده و مدرن استفاده نمایید. استفاده از طرح های شلوغ در فضاهای کوچک باعث خستگی و دلزدگی مخاطب می شود.

قاب بندی دیوار

گچبری دور لوستر

از محبوب ترین مدل گچبری مورد استفاده برای سقف، گچبری دور لوستر و گچبری دور لامپ است. کمتر منزلی فاقد گچبری دور لامپ است و این مدل از گچ بری سقف به یک الزام برای منازل تبدیل شده است. هر چقدر سقف منزل شما دارای ارتفاع بیشتر و فضای بیشتری در اختیار باشد می توان از طرح های جذاب تر استفاده نمود. گچبری دور لامپ برای فضاهایی مانند اتاق، پذیرایی و آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد و البته برای هر فضا بهتر است از سبک و طرح متناسب با آن استفاده نمود.

اگر می خواهید از مدلها و طرح گچبری سقف پذیرایی کلاسیک دیدن نمایید، می توانید به سایت مجموعه هنر ایرانی مراجعه نمایید.

هزینه اجرای گچبری سقف و دیوار چقدر است؟

هزینه اجرای گچبری دیوار و سقف به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان یک هزینه ثابت برای آن در نظر گرفت. گچبری دستی به دلیل اجرای مستقیم بر روی دیوار و استفاده از هنرمندان زبده و صرف وقت زیاد، دارای هزینه بسیار بیشتری از گچبری پیش ساخته است. از عواملی که بر روی هزینه گچبری تاثیر می گذارد می توان به این موارد اشاره نمود:

  • نوع طرح انتخابی
  • سبک مورد استفاده
  • متراژ محل مورد نظر برای گچ بری

برای استفاده از خدمات گچبری سقف و گچبری دیوار می توانید با مجموعه هنر ایرانی تماس بگیرید. ۰۹۱۹۹۱۹۹۹۴۰

Share