مدیرکل منابع طبیعی گیلان:

شهید “ناصر پیروی” تن قاچاقچیان چوب را در گیلان به لرزه در آورده بود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه حراست از جنگل و انفال خط قرمز شهید پیروی بود، گفت: شیوه مبارزاتی و برخورد شهید پیروی با قاچاقچیان چوب یک الگوی تمام عیار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم هجدهمین سالروز شهادت مهندس ناصر پیروی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با حضور خانواده معزز شهید پیروی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، معاونین مدیر کل و روسای ستادی و روسای شهرستانهای تابعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان و جمعی از کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، با سخنرانی سخرانی حجت الاسلام والمسلمین عاشوری مسئول نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و مداحی ذاکر اهل بیت در اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گیلان برگزار شد.

حراست از جنگل و انفال خط قرمز «شهید پیروی» بود

سرخوش کرم زاده صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هجدهمین سالگرد شهادت شهید ناصر پیروی، اظهار کرد: راه صیانت و حراست از انفال الهی، راه پر برکت و بسیار ارزشمندی است.

وی با اشاره ویژگی‌های بارز شهید پیروی افزود: شهید پیروی بسیار مقرراتی، مسئولیت پذیر، جدی و پرتلاش در کار بودند.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با اشاره به اینکه شیوه مبارزه شهید پیروی با قاچاقچیان مبتکرانه بود، گفت: شهید پیروی تن قاچاقچیان چوب را در منطقه به لرزه در آورده بود.

کرم زاده با بیان اینکه حراست از جنگل و انفال خط قرمز شهید پیروی بود، اضافه کرد: شیوه مبارزاتی و برخورد شهید پیروی با قاچاقچیان و سوداگران چوب یک الگوی تمام عیار است.

وی با بیان اینکه فلسفه شهادت با مرگ متفاوت است، افزود: شهدا انتخاب شده از جانب پروردگار هستند و منش، روش و شیوه رفتاری، گفتاری و کرداری شهدا متفاوت است.

خداباوری و خدایاوری از شاخصه های مهم شهدا است

حجت الاسلام کریم عاشوری در این مراسم اظهار کرد: تقویت ایمان و عمل صالح افراد را به اوج می‌رساند.

وی با بیان اینکه شهدا گوهر نایاب الهی هستند، افزود: رفتار، عمل، منش و بینش شهدا با سایر افراد متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ایمان و تقوای مردم این زمان وصف ناشدنی است، گفت: تعبد، بندگی، تقواپیشگی و عمل صالح مردم امروز وصف ناشدنی است.

عاشوری با بیان اینکه شهادت اتفاقی صورت نمی‌گیرد، اضافه کرد: تا شهادت طلبی در افراد نهادینه و اجرا نشود شهادت اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز شهید پرتوی افزود: مردمی بودن شهید پرتوی زبانزد و منحصر به فرد بود.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه خداباوری و خدایاوری از شاخصه‌های مهم شهدا است، گفت: جلب رضایت الهی، خدمت صادقانه به مردم و مسئولیت پذیری از ویژگی‌های مهم شهید پرتوی بود.

شهید راه انفال، صیانت و حافظ منابع طبیعی، شهید ناصر پیروی در چشناسر شهرستان سیاهکل چشم به جهان گشود.
وی سال ۱۳۵۹ وارد وزارت جهاد سازندگی شد و پس از طی مدارج تحصیل عالیه تا سال ۱۳۷۱ در سازمان جهاد سازندگی گیلان خدمت کرد و در ابتدای سال ۱۳۷۲ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان منتقل گردید.
شهید پیروی در سال ۱۳۷۹ به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال منصوب و در سال ۱۳۸۴ به دلیل امتناع از برآوردن خواسته‌های نا بجای گروهی سودجو، ترور و به شهادت رسید.
وی یکی از خوشنامترین و شجاع‌ترین جنگلبانان بود و به شهید مبارزه با مفاسد اقتصادی مشهور شد.

Share