در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان؛

«سجاد ساغری» سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودبار شد

مراسم معارفه حجت‌الاسلام سجاد ساغری به عنوان سرپرست جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودبار با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم معارفه سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودبار و تکریم رئیس پیشین این اداره با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان؛ طهمورث عموپور، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی رودبار؛ بنفشه فلاح و حجت‌الاسلام سجاد ساغری، رئیس پیشین و سرپرست جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودبار در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فاصله گرفتن از موضوع کتاب و کتابخوانی منجر به خسارات فراوان به جامعه می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از زحمات فلاح در چند سال گذشته، با اشاره به نیازها و زیرساخت‌های شهرستان رودبار در حوزه کتابخانه‌های عمومی، تغییرات در مدیریت کتابخانه‌های عمومی شهرستان را با رویکرد ایجاد تحول در این مجموعه عنوان کرد.

یاسر تقوی با بیان اینکه شهرستان رودبار بعد از رشت بیشترین تعداد کتابخانه‌ها را دارا می‌باشد، استفاده از ظرفیت انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با حضور مسئولین و چهره‌های فرهنگی را در راستای هم افزایی و ایده‌پردازی در پیشبرد امر کتابخوانی ضروری دانست.

تقوی، نگاه و اندیشه فرهنگی فرماندار رودبار را نقطه قوتی برای شهرستان عنوان داشت و اظهار امیدواری کرد با تغییر در دوره مدیریتی جدید و نظر به ارتباطات و تجربیات حجت الاسلام ساغری، شاهد تغییرات اساسی در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودبار باشیم.

وی برنامه ریزی، وقت و اعتبارات مالی را سه مولفه اثرگذار در حوزه موفقیت اقدامات به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: برای موفقیت در اقدامات فرهنگی باید به این سه مقوله مهم توجه کافی صورت پذیرفته و نتایج آن در جامعه مورد سنجش قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه، فاصله گرفتن از موضوع کتاب و کتابخوانی را منجر به خسارات فراوان به جامعه دانست وعدم رشد آگاهی‌ها در زمینه‌های مختلف را زمینه ساز بروز ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ارزیابی کرد.

وی در ادامه این مراسم نیاز هر شهرستان به کتابخانه استاندارد را ضروری دانست و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه‌های فرهنگی و توجه به کتاب و کتابخوانی، شهرستان رودبار را نیازمند تحول در این زمینه دانست و گفت: کاستی‌ها و نیازهای فرهنگی می‌تواند با همکاری مسئولین، نخبگان و دغدغه مندان این شهرستان جبران شود.

شبیخون فرهنگی عامل اصلی بسیاری از مشکلات است

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی رودبار نیز در مراسم تکریم و معارفه روسای اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: برای تقویت فرهنگ کتابخوانی در رودبار، از بسترهای موجود استفاده خواهد شد تا مردم از خواندن کتاب‌های تاثیرگذار بهره‌مند شوند.

طهمورث عموپور با بیان اینکه در بالا بردن سطح کیفی سواد دانش آموزان، کتابخوانی تاثیرات مثبتی دارد، شبیخون فرهنگی را عامل اصلی مشکلات فرهنگی از دیدگاه مقام معظم رهبری معرفی کرد.

عموپور با تقدیر و تشکر از زحمات فلاح و آرزوی توفیق برای رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودبار و با تلاش و همت مضاعف و جهادی، شاهد نتایج مثبتی برای فرهنگ و اثربخشی مطلوب برای این مردم باشیم.

حجت‌الاسلام سجاد ساغری، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی رودبار در مراسم معارفه از اهداف و برنامه‌های خود برای کتابخانه‌های شهرستان و تبدیل رودبار به یکی از شهرستان‌های پیشرو در حوزه فرهنگی سخن گفت.

بفشه فلاح، رئیس پیشین اداره کتابخانه‌های شهرستان رودبار نیز با اشاره به ظرفیت‌های فراوان رودبار در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی، اظهار امیدواری کرد با در اختیار قرار دادن امکانات مناسب برای شهرستان شاهد تغییرات خوبی در آینده باشیم.

گفتنی است بفشه فلاح، در مدت۲ سال حضور خود در کتابخانه‌های عمومی رودبار تلاش‌های فراوانی برای ساماندهی کتابخانه‌های عمومی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی داشت.

سجاد ساغری دانش آموخته رشته تاریخ و فرق تشیع در مقطع دکتری بوده و مسئولیت دبیرخانه بینش مطهر استان گیلان و کارشناس مشارکت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را در کارنامه کاری خود دارد.

شایان ذکر است، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان پس از برگزاری این مراسم با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سیدمحمدی، امام جمعه شهرستان رودبار و رضا رحیمی آسیابرکی، شهردار بره سر دیدار و گفتگو کرد. بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهید هدایت درویشوند رودبار، مرحوم فرشید احمدی رستم آباد، امام علی (ع) توتکابن و گفتگو با کتابداران از دیگر برنامه‌های یاسر تقوی در حاشیه معارفه سرپرست جدید این شهرستان بود.

Share