در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی رودبار مطرح شد؛

تمرکز دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تخصیص پزشک و پرستار به مناطق متناسب با تخت‌های درمانی است

در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی رودبار، ضرورت توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بهداشت و درمان این شهرستان و تقویت نظام شبکه، مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان رودبار با حضور محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ تعدادی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه؛ مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی؛ طهمورث عموپور، فرماندار رودبار؛ حجت‌الاسلام‌ حسین مالکی، امام‌جمعه شهر رستم‌آباد و اعضای شورای اداری شهرستان در سالن اجلاس فرمانداری رودبار برگزار شد.

محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رودبار در راستای توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت، اظهار کرد: علاوه بر تلاش‌های صورت گرفته در حوزه درمان و استقرار تجهیزات پزشکی، اولویت نظام سلامت در استان، توسعه و تقویت خدمات در بخش بهداشت به‌ویژه تقویت شبکه است.

وی با اشاره به برخی از نقیصه‌ها در بخش بهداشت و درمان شهرستان رودبار، گفت: آنچه در جهت بهبود وضعیت سلامت مردم در سطح شهرستان رودبار وعده داده شده باید با تلاش همگانی محقق شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی در استان و وارد آمدن هزینه‌های هنگفت در راستای خدامات مراقبتی و درمانی آن‌ها، گفت: باید با انجام برخی اقدامات ازجمله ارائه مجوز مطب به پزشکان متخصص، ماندگاری پزشکان متخصص را در مناطق پراکنده شهرستان افزایش داد.

آشوبی، وجود بیمارستان‌های کوچک را برای نظام بهداشت استان ضررده برشمرد و گفت: تمرکز دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تخصیص پزشک و پرستار به مناطق متناسب با تخت‌های درمانی است، اما درعین‌حال باید هزینه‌هایی را که نظام سلامت متحمل می‌شود را نیز در نظر گرفت.

وی بر ضرورت تقویت نظام ارجاع الکترونیک در بهداشت و درمان تأکید کرد و گفت: باید نظام شبکه در کل استان تقویت شود و در چنین حالتی کمترین فشار مالی به بیماران و سیستم سلامت وارد خواهد شد و مردم نیز راضی‌تر خواهند بود.

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از حضور هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رودبار، اظهار کرد: در تسهیل و ارائه خدمات سلامت‌محور به شهرستان رودبار نه تنها جمعیت ساکن بلکه باید وضعیت مهمان‌پذیری و ماندگاری مسافر در شهرستان لحاظ شود.

وی بر ضرورت توجه ویژه مسئولان نظام سلامت به توسعه زیرساخت‌های رودبار تأکید کرد و گفت: فاصله دور روستاها و بخش‌های شهرستان از مرکز رودبار، توجه بیش‌ازپیش نظام بهداشت و درمان استان را به مناطق دورافتاده به‌ویژه در حوزه نیروی انسانی متخصص و تجهیزات پیشرفته درمانی را می‌طلبد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در جهت ارتقای سطح بهداشت و درمان رودبار، گفت: امیدواریم سیر خدمات‌رسانی دولت به شهرستان رودبار تداوم پیدا کند.

طهمورث عموپور، فرماندار شهرستان رودبار نیز در این نشست با ابراز خرسندی از دغدغه مندی مدیر شبکه بهداشت و درمان رودبار به‌ویژه در بحران کرونا، گفت: تلاش‌های زیادی در مراقبت و درمان بیماران در دوران کرونا انجام‌شده که شایسته تحسین است.

وی با اشاره به پراکندگی و وسعت جغرافیایی شهرستان رودبار، افزود: در این شهرستان، روستایی به نام گورد وجود دارد که ۱۵۰ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد و ازاین‌دست روستاها در شهرستان فراوان‌اند که نیازمند توجه هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودبار از حضور هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رودبار تقدیر کرد و خواستار توجه بیش‌ازپیش نظام سلامت استان به این شهرستان شد.

حجت‌الاسلام‌ حسین مالکی، امام‌جمعه شهر رستم‌آباد نیز در این نشست بر ضرورت افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و تجهیزات درمانی در شهرستان به‌ویژه در شهر رستم‌آباد تأکید کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند نظام در همه بخش‌ها به‌ویژه در بخش سلامت، افزود: باید در کنار نیازمندی‌ها، عقب‌ماندگی‌ها و ضعف‌ها، دستاوردهای نظام در بخش سلامت ازجمله تجهیزاتی که در بخش رادیولوژی در هر سه بیمارستان شهرستان رودبار تخصیص‌یافته را نیز بیان کرد.

گفتنی است در این نشست، دکتر مسعود نوروزی- مدیر شبکه بهداشت و درمان رودبار نیز گزارشی از آخرین وضعیت نظام سلامت این شهرستان، ضعف‌ها و چالش‌ها، نیازمندی‌ها و همچنین راهکارها جهت بهبود وضعیت کنونی، ارائه کرد.

همچنین در این نشست از فعالان و مشارکت کنندگان در طرح سلامت نوروزی شهرستان رودبار نیز تقدیر و تجلیل شد.

Share