در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

خدام رضوی وارد گیلان می شوند | برگزاری جشن روز دختر و جشنواره شکوه مادری

مژدهی گفت: مخادمین حرم امام رضا (ع) پنجشنبه همین هفته از میدان صیقلان به سمت حرم فاطمه آخری با حضور و استقبال مردمی حرکت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  مسئول کانون جوانان رضوی در جمع اصحاب رسانه با تبریک آغاز دهه کرامت گفت: کاروان خادمین امام رضا از فردا وارد استان می‌شوند و در ۶۰ نقطه ۳۰۰ عنوان برنامه را برگزار خواهند کرد.

کیومرث مژدهی با بیان این مطلب که جشن‌های دهه کرامت بیشتر با همکاری مردم برگزار می‌شود، افزود: هرساله رشت و گیلان میزبان خادمین امام رضا است و این خادمین، در بیمارستان و زندان‌ها، مدارس و دانشگاه و…حضور خواهند یافت.

وی افزود: خادمین حرم امام رضا (ع) پنجشنبه همین هفته از میدان صیقلان به سمت حرم فاطمه آخری با حضور و استقبال مردمی حرکت خواهند کرد.

مژدهی یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت را جشن دختران عنوان کرد و گفت: جشن دختران با عنوان “من مثل معصومه” ۷ خرداد ماه برگزار خواهد شد و همچنین شب میلاد امام رضا ۵۰ هزار دعوت برای مردم رشت ارسال خواهد شد.

از توزیع غذای گرم تا حمایت از زندانیان

سیدجواد شفیعی ثابت نماینده آستان قدس رضوی استان گیلان نیز در ادامه جلسه با بیان این مطلب که ۱۹ کانون زیر مجموعه آستان قدس رضوی هستند، یادآور شد: به همت خادم یاران سال گذشته  بیش از ۵۰۰ میلیون تومان گوشت قربانی در بین فقرا توزیع شد.

وی در ادامه به دیگر اقدامات آستان قدس رضوی در جهت حمایت از محرومان اشاره کرد و گفت: یکی از کانون‌های حمایت کانون وکلا است و جمعی  از وکلایی که خود را وقف امام رضا کردند به دفاع از افراد گرفتار و دربند که بیشتر جرائم غیر عمد هستند کمک می‌کنند که سال گذشته یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان برای ۲۶ مادر جرایم زندانی عیر عمد از سوی آستان قدس رضوی توسط این وکلا اهدا شد.

شفیعی ثابت همچنین به پخت و توزیع ۴ هزار وعده غذا امسال در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: از این تعداد هزار وعده  در شهرستان‌های خمام و سیاهکل و لنگرود توزیع می‌شود.

وی از اقدامات دیگر آستان قدس رضوی گیلان را فراهم‌ کردن زیارت امام رضا(ع) برای بیماران صعب العلاج عنوان کرد و گفت: تعدادی از بیماران که آرزوی زیارت امام رضا(ع) دادند و صعب العلاج هستند ۴ خرداد ماه به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

شفیعی ثابت با ابراز تاسف در مورد کاهش رشد جمعیت در گیلان گفت: در همین راستا آستان قدس جشنواره شکوه مادری را برای مادرانی که ۳ فرزند به بالا دارند برگزار می‌کند.

وی همچنین شب شعر رضوی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد و افزود: در دهه کرامت امسال  ۵ سری جهیزیه اهدای آستان قدس به نو عروسان اهدا خواهد شد.

نماینده آستان قدس رضوی استان گیلان با بیان اینکه ۸۸ جلسه جشن خانگی در ۱۷ شهرستان برگزار می‌شود، افزود: همچنین با کمک خیرین اهدا لباس کودکان برای مناطق محروم تالش، رضوانشهر و خمام انجام می‌شود.

Share