نماینده انزلی در مجلس:

احیای تالاب انزلی یک مطالبه ملی است | واردات خودرو بازار را به اعتدال می‌رساند

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احیای تالاب انزلی یک مطالبه ملی است گفت: از ساخت و ساز در اطراف تالاب جلوگیری می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد دنیامالی شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های تأمین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح ملی مسکن اختصاص یافته که ۲۰ هزار هکتار آن در حال کارسازی است.

مسئله تسهیلات و اعتبارات مشکل دیگر سد راه اجرای مسکن ملی است

وی، مسئله تسهیلات و اعتبارات را مشکل دیگر سد راه اجرای مسکن ملی دانست و افزود: بانک‌ها تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان آورده تسهیلاتی برای اجرای مسکن ملی اختصاص دادند که این مبلغ با آن چیزی که در قانون پیش بینی شده فاصله دارد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن با بیان اینکه بانک‌ها باید ۲۰ درصد تسهیلات شأن را به بخش مسکن اختصاص دهند، گفت: بر اساس قانون بانک‌ها در سال نخست ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تعهدات تسهیلاتی دارند که اگر به وظیفه قانونی خود عمل نکنند با آنها برخورد می‌شود.

دنیامالی با بیان اینکه مسکن حوزه اشتغال آفرین است، اضافه کرد: بهانه تورم زا بودن تسهیلات در بخش مسکن، از سوی بانک‌ها پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر رقم تسهیلات برای مسکن روستایی ۳۰۰ میلیون تومان و مسکن شهری ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که این رقم به مناطق شهری و روستایی به ۵۵۰ میلیون تومان ارتقا داده می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مصالح مورد نیاز اجرای طرح ملی مسکن پیش خرید می‌شود، گفت: برای کنترل و ثبات قیمت‌ها در اجرای مسکن ملی برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

ارائه تسهیلات ویژه مستأجران برای تأمین مسکن

دنیامالی از ارائه تسهیلات ویژه مستأجران برای تأمین مسکن خبر داد و اضافه کرد: برای بهبود وضعیت مالی و سامان بخشی بازار اجاره و بهای مسکن برای مستأجران بسته‌های تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بازار اجاره و بهای مسکن زیر ذره بین قرار دارد افزود: اجرای مالیات بر خانه‌های خالی به جد در مجلس پیگیری می‌شود.

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه نسبت عرضه و تقاضا در بخش مسکن قابل دفاع نیست، گفت: تلاش شده با پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها، بین عرضه و تقاضا در بخش توازن ایجاد شود.

دنیامالی با بیان اینکه مجلس نقش نظارتی بر عملکرد بازار اجاره بهار و خانه‌های خالی دارد، اضافه کرد: با ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا بسیاری از چالش‌های حوزه مسکن ّرفع می‌شود.

وی با اشاره به آزادسازی خودرو و مشکلات قیمت و کیفیت این محصول، افزود: نرخ گذاری روی قیمت‌ها به عوامل چند بُعدی اثرگذار است.

کیفیت خودروهای داخلی با استانداردهای جهانی فاصله دارد

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه افزایش کیفیت خودروی داخلی، آمار قربانیان تصادفات را کاهش می‌دهد، گفت: کیفیت خودروهای داخلی با استانداردهای جهانی فاصله زیاد دارد.

دنیامالی با بیان اینکه واردات خودرو بازار را به اعتدال می‌رساند، اضافه کرد: رقابت بین خودروی داخلی و خارجی ضمن کاهش قیمت‌ها سبب ارتقای کیفیت می‌شود.

وی از احداث شبکه آبیاری بتنی در شهرستان‌های انزلی و خمام خبر داد و افزود: با احداث این شبکه ضمن جلوگیری از هدر رفت آب، تنش آبی در. بخش کشاورزی را به حداقل می‌رساند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان، تکمیل پروژه ریلی رشت – انزلی- آستارا را از مهم‌ترین مطالبات دانست و بیان کرد: برای تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه اقدامات خوبی صورت گرفته است اما روند اجرا باید سرعت بخشیده شود.

دنیامالی با اشاره به اختصاص بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی، بیان کرد: ساماندهی محورهای اصلی، اولویت مهم احیای تالاب انزلی است.

وی با بیان اینکه احیای تالاب یک مطالبه و دغدغه ملی است، افزود: جلوی ساخت و سازها در اطراف تالاب انزلی گرفته می‌شود.

Share