مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

برخی از خواسته‌های کارگران که فراقانونی است، باید به صورت تعاملی مطالبه شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در دیدار با کارگران پارس خزر با تاکید بر رعایت مطالبه‌گری بر اساس قانون و بدون ایجاد اخلال در فرآیند تولید آمادگی خود را جهت پیگیری خواسته‌های کارگران اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیاوش آقاجانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسن زاده مدیر روابط کار، پور موسی مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت به همراه سرهنگ نیک فطرت فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت و امام پناهی فرماندار رشت ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت پارس خزر با اهدای گل از زحمات آنان قدردانی کردند.

آقاجانی پیش از بازدید از خطوط تولید طی نشستی با مدیران این مجموعه بر اجرای قانونی و عادلانه طرح طبقه‌بندی مشاغل و همچنین تشکیل و برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار تاکید کرد.

مدیرکل در حین بازدید از خطوط تولید با شنیدن دغدغه‌ها و مطالبات کارگران پارس خزر و طبق خواسته آنان در نشستی یک‌ساعته با نمایندگان آنان در همان مجموعه گفت و گو کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر رعایت مطالبه‌گری بر اساس قانون و بدون ایجاد اخلال در فرآیند تولید آمادگی خود را جهت پیگیری خواسته‌های کارگران اعلام کرد.

در این نشست با تاکید مدیرکل، مدیران مجموعه قول دادند در تشکیل شورای اسلامی کار تسریع نمایند.

لازم به ذکر است بنا به اذعان کارگران شرکت پارس خزر و بررسی‌های به عمل آمده، این شرکت در پرداخت حقوق کارگران مفاد قانون کار را بدون تاخیر رعایت می‌کند.

عمده مطالبات کارگران در خصوص اصلاح حداقل دستمزد مصوب سال جاری همچنین اعمال برخی از موارد رفاهی در فیش حقوقی بود.

آقاجانی نیز برخی از مطالبات را فراقانونی دانست و با بیان اینکه این موضوعات باید به صورت تعاملی رسیدگی شود از گفت و گو و پیگیری خود از طریق مدیران ارشد شرکت پارس خزر خبر داد.

Share