رئیس سازمان آتش نشانی رشت:

عملیات نجات آتش نشانی رشت برای نجات یک جوان از عمق ۱۵ متری چاه

عملیات نجات خارج از محدوده آتش نشانی رشت برای نجات یک فرد از عمق چاه ۱۵ متری در روستای اسکولک حدفاصل (امام زاده هاشم و رستم آباد) اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در پی اعلام دهیاری اسکولک و عوامل هلال احمر شامگاه چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ مبنی بر سقوط فردی در چاه سریعا ۶ تن از آتش نشانان و اعضای تیم تخصصی امداد و نجات به وسیله دو دستگاه خودروی نجات به محل حادثه واقع در روستای اسکولک حدفاصل (امام زاده هاشم و رستم آباد) اعزام شدند.

شهرام مومنی رئیس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه به محض رسیدن تیم عملیاتی؛ سقوط مردی حدودا ۳۵ساله در عمق ۱۵ متری چاهی با شعاع یک متر مشاهده می‌شد، افزود: سریعا با همکاری عوامل هلال احمر پس از اجرا و برپایی کارگاه نجات (سه پایه نجات)، حفظ تمهیدات ایمنی به جهت پیشگیری از ریزش آوار و دیواره‌های چاه نسبت به نجات فرد سقوط کرده توسط امدادگران آتش نشانی از عمق چاه اقدام شد و فرد مذکور از چاه خارج گردید.

وی در ادامه افزود: پس از خارج کردن فرد و با توجه به صدمات احتمالی؛ فرد به مراکز درمانی انتقال یافت که خوشبختانه طبق اطلاعات دریافتی صدمات از ناحیه دو پا در حد کوفتگی و اسیب جزیی بوده و هم اینک حال وی خوب است.

شایان ذکر است بنا به گزارش شاهدان و آگاهان محلی، این فرد همان فرد گم شده از ظهر روز گذشته سه شنبه ۲۹ فروردین است که بعللی مسیر خانه را گم کرده بود که سرانجام در ساعات پایانی شب گذشته و با تلاش مستمر اهالی همان محل در چاهی قدیمی که فاقد آب بود پیدا شد.

Share