معاون بهره برداری و توسعه شرکت آبفای گیلان اعلام کرد:

رفع نشت شبکه توزیع آب شرب در سطح گیلان | اجرای عملیات نشت‌یابی لاهیجان

غلام‌پور گفت: در راستای شناسایی نشت‌های پنهان و کاهش هدررفت واقعی آب، ۵ قرارداد نشتیابی در سال ۱۴۰۱ منعقد شد، که عملیات نشتیابی ۳ قرارداد شامل نشتیابی شهر فومن، نشتیابی خطوط اجرا شده لوشان و منجیل و نشتیابی شهر رحیم آباد رودسر خاتمه یافته و ۲ قرارداد دیگر شامل نشتیابی شهرهای خمام و بندرانزلی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون بهره برداری و توسعه شرکت آبفای گیلان از اجرای عملیات نشت‌یابی در سال گذشته و ادامه آن در سال جاری خبر داد.

مازیار غلام‌پور بیان داشت: در راستای شناسایی نشت‌های پنهان و کاهش هدررفت واقعی آب، ۵ قرارداد نشتیابی در سال ۱۴۰۱ منعقد شد، که عملیات نشتیابی ۳ قرارداد شامل نشتیابی شهر فومن، نشتیابی خطوط اجرا شده لوشان و منجیل و نشتیابی شهر رحیم آباد رودسر خاتمه یافته و ۲ قرارداد دیگر شامل نشتیابی شهرهای خمام و بندر انزلی در حال انجام است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا افزود: با اجرای عملیات نشت‌یابی ۱۲ نشت در شهر فومن، ۲۹ نشت در شهرهای لوشان و منجیل و ۱۲ نشت در شهر رحیم آباد شناسایی، حفاری و مرتفع شد، که تاثیر بسزایی در افزایش فشار شبکه محدوده‌های مورد نظر داشت.

وی تصریح کرد: در سال جاری اجرای عملیات نشتیابی شهر لاهیجان در دستور کار قرار دارد.

غلام‌پور گفت: در این قراردادها، نشتیابی با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات همچون کوریلیتور، ژئوفون و لیک پن صورت می‌گیرد؛ با رفع نشت‌های پنهان طی قراردادهای مذکور از هدررفت آب به میزان قابل توجهی جلوگیری و علاوه بر افزایش فشار شبکه، کیفیت و کمیت آب شرب بهبود می‌یابد.

Share