فرماندار شهرستان فومن در جلسه قرارگاه جهادی آب در صبح جمعه اظهار کرد:

رفع مشکلات آب کشاورزی شهرستان فومن با اجرای سریع مصوبات قرارگاه جهادی آب

به منظور کاهش مشکلات احتمالی آبیاری اراضی کشاورزی، فرمانده قرارگاه جهادی آب شهرستان صبح روز جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ با حضور مدیران شهرستان فومن تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه قرارگاه جهادی آب شهرستان به ریاست موسی فکور فرماندار فومن در روز جمعه مورخ ۱۸ فرورردین برگزار شد.

موسی فکور با اشاره به این که در این جلسه، سه موضوع سردهنه ها، چاه‌های آب و همچنین لایروبی انهار بررسی می‌شود، خواستار سرعت عمل در اجرای راهکارها و تصمیمات اتخاذ شده در قرارگاه جهادی آب شهرستان شد.

وی با تاکید بر لزوم سرعت عمل درخصوص احداث سه سردهنه اسپی جوب، شیرذیل و کلرم، تاکید کرد: با احداث این سه سردهنه بخش مهمی از مشکلات منطقه رفع خواهد شد.

فکور در جلسه با وحید خرمی مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان و غلامعلی نیکفهم مدیرکل راهداری استان در خصوص نحوه و تسریع اجرای پروژه حفظ پل ماکلوان و راه اندازی نهر بزرگ آبرسانی کلرم که بیش از ۲۰۰ هکتار سطح زیرکشت دارد واز مهم‌ترین مشکلات روز شهرستان فومن است گفتگو و برنامه ریزی کرد.
فرماندار فومن با تقسیم کار میان ادارات و دستگاه‌های اجرایی متولی حوزه آب، دستورات لازم را جهت آغاز عملیات اجرایی احداث سردهنه‌های آبیاری صادر کرد.

محمد صادق رجبی مدیر منابع آب شهرستان‌های فومن و شفت با بیان این که هنگامی که سد منجیل ساخته شد، سطح زیر کشت اراضی زراعی استان بسیار کمتر از زمان حاضر بود، اظهار کرد: اما به مرو زمان، محدود شدن منابع آبی از یک سو و افزایش سطح زیر کشت از سوی دیگر، باعث وقوع مشکلات در تامین آب برای فعالیت‌های کشاورزی برای اقلام غرقآبی مانند برنج شد. رجبی افزود ما با همه محدودیت‌های موجود در حوزه منابع آبی، به لطف خدا با حمایت‌های فرماندار محترم که روحیه هم افزایی دستگاههای اجرایی را زیاد میکنند با الگوریتم خلاقانه توزیع آب توسط مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان از این فصل آبی نیز گذار خواهیم کرد.

قاسم زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درخصوص انجام شخم اولیه اظهار کرد: در این زمینه، نسبت به استان ۱۱ درصد جلو هستیم.

وی همچنین از انجام اولین نشاءکاری در روستای گوشلوندان در چند روز گذشته خبر داد که در جلسه توسط اعضا و فرماندار مطرح شد تمام سعی بر این خواهد بود که امسال فومن میزبان استاندار گیلان برای اولین برداشت مکانیزه برنج باشد.
این جلسه که از ساعت ۱۰ صبح با حضور بخشداران و روئسای آبیاری فومن و تولمات و صومعه سرا و رئیس اداره راهداری و جهاد کشاورزی و منابع آب در فرمانداری فومن تشکیل شده بود، اذان ظهر با صلوات بر حضرت ختمی مرتبت پایان یافت.

Share