فرماندار فومن در همایش دهیاران؛

اگر سنگی روی سنگ قرار بگیرد کل روستا می‌داند؛ دهیاران ساخت و ساز غیرمجاز را گزارش دهند

فرماندار فومن با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیر قانونی در شهرستان خطاب به دهیاران گفت: جلسات فراوانی در فرمانداری پیرامون ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها برگزار شده است و دهیاران روستاها باید به این موضوع توجه کنند که اگر ساخت و ساز غیر مجاز در روستایی صورت بگیرد این موضوع متوجه دهیار است و باید گزارش دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، موسی فکور فرماندار شهرستان فومن عصر روز شنبه مورخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در همایش دهیاران شهرستان با اشاره به مشکلات روستاهای فومن گفت: ضعف برق در روستاها به خصوص در تابستان گزارشی است که بیشتر دهیاران به آن اشاره کرده اند.

وی اظهار کرد: در مدتی که در شهرستان هستم چند بار حضوری و تلفنی پیگر دغدغه‌های دهیاران به خصوص موضوع برق نزد وزیر نیرو بوده‌ام و در دیداری که به همراه نماینده محترم شهرستان با وزیر نیرو داشتیم مطرح شد که در برخی از روستاها در تابستان حتی پنکه نیز نمی‌توان روشن کرد.

فرماندار فومن با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیر قانونی در شهرستان خطاب به دهیاران گفت: جلسات فراوانی در فرمانداری پیرامون ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها برگزار شده است و دهیاران روستاها باید به این موضوع توجه کنند که اگر ساخت و ساز غیر مجاز در روستایی صورت بگیرد این موضوع متوجه دهیار است و باید گزارش دهد.

وی افزود: من در روستا زندگی می‌کردم و روستا زاده هستم و می‌دانم اگر سنگی روی سنگ قرار بگیرد کل روستا می‌دانند پس توجیه این که دهیاری بگوید نمی‌دانستم در روستا ساخت و ساز شده، قابل قبول نیست.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دغدغه ما امسال برای آب است، دهیاران باید در فصل کشاورزی به مدیریت آب توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار شهرستان فومن همچنین اظهار کرد: در بحث کرونا دهیاران باید به اقامتگاه ها، مغازه ها، نانوایان و دیگر اصناف محل زندگی خود را راهنمایی کنند تا در سامانه ایران من ثبت نام کرده و QR کد را دریافت کنند.

وی افزود: دهیاران باید در دسترس مردم باشند و در روستا مکانی ثابت داشته باشند، پذیرفتنی نیست که دهیاری در شهرستان فومن بدون ساختمان و یا مکانی ثابت باشد.

مجلس اجازه ساخت انبار در مزرعه کشاورزی را تصویب کرد

همچنین خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به تورم افسار گسیخته چند سال اخیر گفت: سالیان گذشته هر کیلومتر آسفالت به چیزی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز داشت، اما امروز تا ۲ میلیارد تومان هزینه برمی دارد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که دولت به زودی با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد، سر رسید پرداخت اوراقی است که در دولت قبل بدون پشتوانه فروخته شد و از سال ۱۴۰۱ سر رسید آن فرا خواهد رسید.

بهروزی فر نماینده شهرستان فومن اظهار کرد: دولت از سال آینده باید حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه اوراق پرداخت کند و این جدای از بدهی‌هایی است که به صورت معمول دارد.

نماینده شهرستان فومن با اشاره به برداشت بی‌رویه شن و ماسه در سالیان گذشته از رودخانه‌های شهرستان‌های فومن و شفت گفت: به دلیل رویه برداشت سالیان قبل سطح کف رودخانه‌ها و سردهنه‌ها اختلاف شدیدی پیدا کرده‌اند که ترمیم آن امروز برای شهرستان‌های ما هزینه‌ای بسیار بالا دربر خواهد داشت.

وی با اشاره به آسفالت و روکش آسفالت در معابر شهرستان گفت: در یک سال و نیم کار رسمی مجلس توانستیم حدود ۲۵۱ میلیارد بودجه برای شهرستان تحصیل کنیم که از این مقدار چیزی حدود نصف آن تخصیص یافته که بیشتر آن مربوط به حوزه آسفالت، آب، کشاورزی، اشتغال و… می‌باشد.

بهروزی فر گفت: برای آسفالت معابر خاکی و روکش معابر حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که تمام تلاش خود را می. کنیم بخشی از آن را انجام دهیم.

وی افزود: برای برطرف شدن ضعف برق در شهرستان حدود ۱۰۰ کیلومتر کابل خود نگه دار نیاز داریم که برآورد مالی آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد شد.

وی با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ گفت: مجلس در طرحی اجازه ساخت انبار در مزرعه کشاورزی را تصویب کرده که متاسفانه هنوز توسط جهاد کشاورزی در استان انجام نمی‌شود و امیدواریم به زودی ابلاغ شود.

Share