مدیرکل میراث‌فرهنگی خبر داد:

دفتر خیرین حوزه میرزا در اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان تشکیل می‌شود

ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از تشکیل دفتر خیرین میرزا در این اداره کل خبر داد و گفت: حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی حوزه سردار جنگل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از تشکیل دفتر خیرین میرزا در این اداره کل خبر داد و گفت: حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی حوزه سردار جنگل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ولی جهانی با بیان مطلب فوق افزود: هر سال اعتبارات زیادی برای معرفی شخصیت میرزا برای دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده می‌شود اما برای مرمت ابنیه تاریخی حوزه سردار جنگل و ساماندهی یادمان ها، اعتبارات بسیار اندک بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی حوزه سردار جنگل و ساماندهی یادمان‌ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: تأمین این مقدار اعتبار از عهده میراث فرهنگی خارج است و می‌طلبد خیرین میراث فرهنگی در این بخش مشارکت داشته باشند.

جهانی تاسیس اتاق فکر خیرین میراث فرهنگی در حوزه میرزا را سرآغازی دوره‌ای دانست که با تحقق آن، بتوان با همراهی و همکاری نزدیک خیرین نسبت به برنامه‌ریزی جهت ساماندهی و مرمت آثار تاریخی در حوزه میرزا اقدامات لازم را بعمل آورد.

او با ابراز امیدواری از همه دوستداران میرزا و حوزه‌ی جنگل درخواست نمود با تشکیل و پیوستن به دفتر خیرین میرزا به منظور رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب در ساماندهی و مرمت یادمان‌های ملموس و غیرملموس نهضت جنگل بیش از پیش مجموعه میراث‌فرهنگی و نهادهای تاثیرگذار مرتبط را همراهی نمایند.

Share