بخشدار کوچصفهان خبر داد؛

احیای سنت ایلجار در لایروبی انهار کوچصفهان؛ همکاری مردم و هم‌افزایی دستگاه‌ها

بخشدار کوچصفهان در رابطه با لایروبی انهار در بخش کوچصفهان گفت: امسال لایروبی انهار درجه ۳ و ۴ برای اولین بار پس از گذشت سال‌ها به صورت سنتی و با کمک مردم، صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در آستانه فصل کشاورزی، بخشدار کوچصفهان در رابطه با لایروبی انهار در بخش کوچصفهان گفت: امسال لایروبی انهار درجه ۳ و ۴ برای اولین بار پس از گذشت سال‌ها به صورت سنتی و با کمک مردم که همان احیای سنت یاور دهی یا ایلجار است، صورت گرفت.
علی حسین‌پور با بیان این مطلب که از زمان حضور خود تا کنون سه جلسه با شورای روستاها برگزار شد، گفت: هدف از لایروبی انهار کشاورزی تسهیل در آبرسانی به شالیزارها و جلوگیری از هدررفت آب کشاورزی است.
وی با تاکید بر اینکه که امسال با توجه با کمبود آب و منابع دولت، سنت ایلجار بسیار می‌تواند در جلوگیری از هدر رفت آب کمک کند، گفت: تاکنون از ۴۰ روستای بخش کوچصفهان ۶ روستا به صورت سنتی بیش از ۱۷ کیلومتر را لایروبی کردند.
حسین‌پور همچنین افزود: در بخش لایروبی مکانیزه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم با بتوانیم با همکاری مردم و هم افزایی دستگاه‌ها سال زراعی خوب و پر محصولی را پشت سر بگذاریم

Share