مدیرکل بحران استانداری گیلان در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد؛

کاهش آب پشت سدهای گیلان به دلیل کاهش بارش | تنش آبی به آن شکل نداریم

مدیرکل بحران استانداری گیلان با تأکید بر اینکه امسال تنش آبی به آن شکل نداریم و طبق برنامه زمان‌بندی عمل شده است، گفت: به مردم می‌گوییم که نگران نباشند و به همدیگر اعتماد و کمک کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا با بیان اینکه به دلیل بارندگی کم در استان، آب پشت سدهای گیلان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است، گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد سپیدرود داشتیم که امسال این عدد به ۸۵۰ میلیون متر مکعب رسید.

وی ادامه داد: مسلماً با توجه به این کاهش آب باید مدیریت درستی نسبت به استفاده آب برای کشاورزی انجام شود.

مرادی با اشاره به دستور استاندار گیلان در خصوص برگزاری اولین جلسه مدیریت بحران آب در فروردین سال جاری، اظهار داشت: طبق این جلسه ۲۳ مصوبه تصویب و برای فرمانداران استان گیلان ارسال شد.

مدیرکل بحران استانداری گیلان گفت: در بند اول این مصوبات به تشکیل قرارگاه جهادی به ریاست فرمانداران و با همکاری تمامی دستگاه‌ها تأکید شده بود.

وی همچنین به اعلام زمان‌بندی آب توسط استاندار اشاره کرد و افزود: از کشاورزان محترم خواسته شد که طبق این زمان‌بندی فعالیت‌های کشاورزی خود را انجام دهند.

امسال تنش آبی به آن شکل نداریم | مردم نگران نباشند و اعتماد کنند

به گزارش دیارمیرزا، مرادی با بیان اینکه بالای ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات برای حل مشکلات آبرسانی در سطح استان تخصیص یافت، گفت: بیش از هزار کیلومتر لایروبی در سطح استان داشتیم که این حجم لایروبی بی‌سابقه بود.

مدیرکل بحران استانداری گیلان از تعمییر بیش از ۴۰۰ ایستگاه پمپاژ آب در گیلان خبر داد و تصریح کرد: تعداد زیادی از آب بندان‌ها احیا شد و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید پمپ آب در نظر گرفته شده است.

 وی اظهار داشت: اگر کشاورزان به دلیل تنش آبی دچار خسارت شدند با استفاده از بیمه می‌توانند بخشی از خسارات خود را جبران کنند.

مرادی با اشاره به اینکه دولت اعتبارات خوبی را در زمینه بیمه کشاورزی در نظر گرفته است، افزود: در سال گذشته در این زمینه ۶۵ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم این رقم در سال جاری بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان شود.

مدیرکل بحران استانداری گیلان در پایان با تأکید بر اینکه امسال تنش آبی به آن شکل نداریم و طبق برنامه زمان‌بندی عمل شده است، گفت: به مردم می‌گوییم که نگران نباشند و به همدیگر اعتماد و کمک کنیم.

گفتنی است امروز نشست مشترک فرمانداران لاهیجان، لنگرود و سیاهکل با همراهی جمعی از مسئولان برگزار شده بود.

Share