در آیین تکریم و معارفه مدیران پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح شد؛

کاهش مشکلات و افزایش رفاهیات پرستاران انتظار سرپرست دانشگاه از مدیر جدید پرستاری

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از تلاش‌های کادر پرستاری در نظام سلامت به‌ویژه دوران همه‌گیری کرونا، گفت: ما علاوه بر دوران دفاع مقدس، هم‌رزمان شهیدان مدافع سلامت بوده و باید در ادامه مسیر خدمت، آن‌ها را الگوی خود بدانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در آیین تکریم و معارفه مدیران امور پرستاری دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست با تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی پرستاران، اظهار کرد: در تمامی دوران خدمت خود در این دانشگاه، به‌ویژه در ایام کرونا شاهد تلاش‌های پرستاران بوده و قدردان زحمات آن‌ها هستم.

وی کنترل اپیدمی کرونا در کشور را مرهون تلاش‌های کادر درمان ازجمله پرستاران دانست و افزود: کشورهای توسعه‌یافته همچنان مرگ‌ومیر بالایی دارند اما در ایران و استان گیلان این بیماری به بهترین نحو ممکن مدیریت‌شده که این کاهش مرگ‌ومیر به‌پاس تلاش‌های کادر درمان ازجمله پرستاران است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت توجه بیش‌ازپیش به پرستاران تأکید کرد و گفت: همچون گذشته، وظیفه خود را تا حد ممکن در قبال پرستاران انجام داده و همچنان در راستای ارتقای آموزشی و رفاهی این قشر، از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

آشوبی با تأکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی باید صرفاً خدمتگزار مردم باشد، گفت: همه ما مسئولین بدهکار نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن هستیم و نباید خود را طلبکار بدانیم.

وی با اذعان به اینکه خدمت به مردم در نظام اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: ما علاوه بر دوران دفاع مقدس، هم‌رزمان شهیدان مدافع سلامت بوده و باید در ادامه مسیر خدمت، آن‌ها را الگوی خود بدانیم.

سرپرست دانشگاه علوم دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تبیین انتظارات خود از حوزه پرستاری در دوره‌ی پیش رو، تصریح کرد: مدیر پرستاری جدید دانشگاه باید با تعامل با پرستاران در جهت رفع مشکلات آن‌ها تلاش کرده و با ایجاد ساختاری نظامند در تمامی حوزه‌های پرستاری، نظارت بر عملکردها را تشدید و در راستای افزایش رفاهیات پرستاران کوشا باشد.

آشوبی همچنین بر ضرورت نظارت‌ها در حوزه پرستاری تأکید کرد و گفت: نظارت‌های دوره‌ای و البته حرفه‌ای مدیریت امور پرستاری در شهرستان‌ها باید مستمر، به‌دوراز هیاهوها و اثربخش باشد و مطمئناً این رویه به نفع نظام سلامت استان خواهد بود.

گفتنی است در پایان این نشست، ضمن قدردانی از تلاش‌های طاهره زاهد صفت، مدیر پرستاری پیشین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر نازیلا جوادی پاشاکی به‌عنوان سرپرست مدیریت امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان معرفی شد.

Share