سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

همه مراکز بهداشتی و درمانی نسبت به نظام ارجاع و استقرار پرونده الکترونیک عزم جدی داشته باشند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت انسجام حداکثری و هماهنگی زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات در حوزه فناوری اطلاعات نظام سلامت تأکید کرد و افزود: مرتبط کردن سامانه‌های الکترونیکی و ارتباطاتی در نظام سلامت، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و البته نیازمند یک عزم تحولی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در آیین تکریم و معارفه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به نقش راهبردی آمار و فناوری اطلاعات در تصمیم‌سازی‌ها، اظهار کرد: امروزه برای توسعه همه‌جانبه و خدمت بهینه به مردم، راهی جز گسترش و بهره‌مندی از دانش و تخصص IT نیست.

وی بر ضرورت انسجام حداکثری و هماهنگی زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات در حوزه فناوری اطلاعات نظام سلامت تأکید کرد و افزود: مرتبط کردن سامانه‌های الکترونیکی و ارتباطاتی در نظام سلامت، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و البته نیازمند یک عزم تحولی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امروزه سنجش و معیار توزیع اعتبارات، آمار و داده‌های فرآوری شده است، گفت: باید ثبت دقیق و صحیح اطلاعات و آمار نظام سلامت استان در سامانه‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی موردتوجه همگان قرار بگیرد.

آشوبی با اشاره به توجه وزارت بهداشت به استقرار پزشک خانواده، گفت: نظام ارجاع و استقرار پرونده الکترونیک یکی از مهم‌ترین امور پیش رو بوده و لازم است همه مراکز بهداشتی و درمانی به‌ویژه مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌ها در تحقق این مهم، عزم جدی داشته باشند.

گفتنی است، در پایان این نشست از تلاش‌های دکتر رخ شاد در مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه تجلیل و مهندس شادی مؤید رضایی به‌عنوان سرپرست مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه معرفی شد.

Share