پرستاران گیلانی تجلیل شدند

آغاز طرح تعرفه‌گذاری پرستاری در گیلان | واژه پرستار در کنار واژه بیمار دارای تقدس است

بالو از آغاز طرح تعرفه‌گذاری پرستاری در گیلان خبر داد و گفت: تعرفه‌گذاری پرستاری پس از ۱۴ سال طی ماه‌های اخیر در استان آغاز شده و امیدواریم با اجرای دقیق‌تر این طرح، اندکی از مشکلات پرستاران کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشن ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و آیین تجلیل از پرستاران نمونه استان گیلان در تالار مرکزی رشت با حضور حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ حجت‌الاسلام علی اسماعیلی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه؛ احمد آقایی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان؛ محمود عاطف‌راد، مدیرکل بیمه سلامت گیلان؛ معاونین درمان، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی دانشجویی، مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها، روسای مراکز آموزشی و درمانی و همچنین بیمارستان‌های استان برگزار شد.

واژه پرستار در کنار واژه بیمار دارای تقدس و مورد توجه همگان است

همچنین حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبریک روز پرستار، اظهار کرد: دین و فرهنگ ایرانی برای بیمار، ارزش بسیاری قائل است و بنابراین توجه بسیاری به بیمار و بیمار داری دارد.

وی با بیان اینکه «مراقب و پرستار» به سبب جایگاه ویژه بیمار مورد تکریم است، افزود: واژه پرستار در کنار واژه بیمار دارای تقدس و مورد توجه همگان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: علامه طباطبایی در روایتی اعلام کرده که حاضر است ۷۰ سال عبادت خود را به یک شب پرستاری معاوضه کند که این مهم نشان از جایگاه والای پرستاری می‌دهد.

بالو به نقش موثر پرستار در تیم پزشکی اشاره کرد و گفت: اگر پرستار در کنار تیم پزشکی نباشد، امکان ارایه خدمت به بیمار برای حتی یک روز یا چند ساعت غیر ممکن است.

وی به درخشش پرستاران در دوران ابتدایی شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در زمانی که همراه بیمار در بیمارستان حاضر نمیشد و یا حتی وسایل نقلیه عمومی جرئت عبور از خیابانهای منتهی به بیمارستان را نداشتند، پرستار در بالین بیمار حاضر بود و با ایثار و رشادت، در صحنه باقی ماند و حتی از جان خود گذشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برخورد حسنه پرستار با بیمار و همراه او را بیشترین اثرگذاری در روند بهبود بیمار دانست و گفت: پرستار علاوه بر ارایه خدمات درمانی در ایجاد آرامش در بیمار و خانواده‌اش موثر است.

بالو از آغاز طرح تعرفه‌گذاری پرستاری در گیلان خبر داد و گفت: تعرفه‌گذاری پرستاری پس از ۱۴ سال طی ماه‌های اخیر در استان آغاز شده و امیدواریم با اجرای دقیق‌تر این طرح، اندکی از مشکلات پرستاران کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به کمبود تعداد پرستار نسبت به تخت درمانی در گیلان، گفت: این مساله، بار مضاعفی بر دوش پرستاران گذاشته و امیدواریم در آینده با جذب و یا تبدیل وضعیت پرستاران تا حدودی مشکلات این قشر پر تلاش، کاهش پیدا کند.

رفتار حرفه‌ای توأم با صبر و آرامش وجه تمایز پرستاران گیلانی است

طاهره زاهد صفت، مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم، اظهار داشت؛ پرستاران قشر عظیمی از کادر سلامت را در تیم پزشکی، تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ فعالیت پرستاری با دیگر گروه‌های ارایه دهنده خدمات سلامت محور، افزود: با تعامل و همگرایی بیش از پیش این گروه‌ها با گروه پزشکی و پیراپزشکی، بسته‌های خدمات سلامت با کیفیت بیشتری به بیماران ارایه می‌شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به مهارت بالای پرستاران، تصریح کرد؛ رفتار حرفه‌ای توأم با صبر و آرامش پرستاران ایرانی و گیلانی آن‌ها را نسبت به بسیاری از کشورها برجسته کرده است.

زاهد صفت با تاکید بر اینکه طبق سیاست‌های وزارت بهداشت، باید حدود هفت هزار پرستار در استان گیلان داشته باشیم، گفت؛ در حال حاضر استان گیلان از لحاظ کادر پرستاری، از وضعیت نسبتاً خوبی برخوردار است اما در خصوص توزیع پرستار در سطح استان، نیازمند بازنگری هستیم.

وی در خاتمه با اشاره به اجرای طرح تعرفه‌گذاری پرستاری در گیلان، یادآور شد؛ طرح مذکور، علی‌رغم داشتن برخی نواقص، اما به نفع پرستاران بوده و خوشبختانه با تلاش و همت هیات رئیسه دانشگاه اجرایی شده است.

روز پرستار روز گرامی داشتن خاطراتی مملو از ایثار و رشادت است

حجت‌الاسلام علی اسماعیلی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز با تبریک روز پرستار، اظهار کرد: روز پرستار روز گرامی داشتن خاطراتی مملو از ایثار و رشادت است.

وی افزود: روز پرستار روز نشان دادن ایثار و گذشت از پرستارانی است که مصداق و الگوی این ایثار و رشادت در حضرت زینب سلام الله علی‌ها میباشد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حدیثی در خصوص ارزش نجات جان انسان، گفت: اگر کسی در زمین برای نجات بیمار قدمی بردارد، در روز قیامت ایمن است.

در این مراسم، ۱۸ تن از پرستاران برگزیده کشوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۱۵ تن از پرستاران نمونه کشوری نظام پرستاری استان، سه تن از پرستاران بسیج جامعه پزشکی و چهار پرستار پیشکسوت گیلان تجلیل و تقدیر شدند.

همچنین در این آیین، از ۳۲۰ تن از پرستاران نمونه مراکز آموزشی درمانی رشت و پرستاران بیمارستان‌های استان نیز تقدیر و تجلیل شد.

گفتنی است در این مراسم، از خانواده پنج شهید پرستار گیلان، پیشکسوتان و همچنین تعدادی از اساتید حوزه پرستاری نیز تجلیل شد.

Share