مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان؛

ویروس بی‌غیرتی، بی حیایی و ناامیدی درحال فراگیری در جامعه است | برخورد مسئولان انفعالی است

مهدوی گفت: در حال حاضر هم ویروس بی‌غیرتی، بی حیایی و یاس و نا امیدی درحال فراگیری جامعه است اما متاسفانه برای جلوگیری از این ناهنجاری هیچ اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با تبریک اعیاد پیش رو گفت: تقارن بهار طبیعت با سال معنویت منشأ خیر و برکات برای ایران اسلامی می‌شود زیرا ماه مبارک رمضان سبب خودسازی افراد خواهد شد و این ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای پاکسازی روح و روان افراد است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی در ادامه گفت: سالهاست که دشمنان انقلاب و ایران با جنگ رسانه‌ای، ترکیبی و شناختی، دنبال افول جامعه اسلامی هستند و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

وی با انتقاد از شرایط موجود جامعه اظهار کرد: تشکیل قرارگاه فرهنگی، قضائی و حقوقی، انتظامی و امنیتی برای کنترل و مبارزه با بی‌حجابی لازم و ضروری است، متاسفانه رفتار انفعالی مسئولان در قبال این موضوع در جامعه، قابل پذیرش نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان این مطلب که چطور برای کنترل و مدیریت ویروس کرونا حرکات سلبی صورت گرفت، گفت: در حال حاضر هم ویروس بی‌غیرتی، بی حیایی و یاس و نا امیدی درحال فراگیری جامعه است اما متاسفانه برای جلوگیری از این ناهنجاری هیچ اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

مهدوی با انتقاد از عملکرد وزیر ارشاد گفت: همانطور که زمان کرونا رصد‌هایی صورت میگرفت و رنگ‌های قرمز و نارنجی و زرد و آبی را برای میزان ابتلا در نظر می‌گرفتند برای مبارزه با ویروس بی‌حیایی و بی‌غیرتی و ناامیدی هم این حساسیت‌ها بود، شاید وزیر ارشاد هرگز در ماه مبارک رمضان مجوز برگزاری کنسرت‌ها را نمیداد.

وی گفت: امیدواریم از فرصت مبارک ماه رمضان برای مبارزه با این بی‌عفتی‌ها در جامعه استفاده شود. ماه مبارک رمضان که تقارن بهار طبیعت و قرآن می‌تواند فرصت طلایی برای پاکسازی و جلوگیری از رذیله بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه باشد.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به رونق بخشی محافل قرآنی و مذهبی در ماه مبارک رمضان در گیلان، اضافه کرد: محافل مذهبی، قرآنی و معنوی در مساجد و مجامع عمومی همچون سواحل و تفرجگاه‌ها با محوریت سازمان تبلیغات ساماندهی می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان در ادامه به برپایی جنگ شادی هدفمند و نشاط‌آور در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با هدف ایجاد گفتمان و بیان معارف و خوبی‌ها و در رعایت چارچوب‌های شرعی و اسلامی برگزار خواهند شد.

وی در ادامه به تشکیل ۶۲۱ محفل جز خوانی در گیلان اشاره کرد و گفت: در ایام مبارک ماه رمضان ۱۲۰ محفل انس با قرآن، ۲۴۴ جلسه خانگی قرآن و محافل قرآنی سیار و محله محور در مزار و منازل شهدا در گیلان و برپایی نماز جماعت و محافل قرآنی در تمامی مساجد گیلان در ایام ماه مبارک رمضان به ویژه روستاها و همچنین ۸۱کرسی تفسیر قرآن کریم به صورت دائمی در شهرها و روستاهای گیلان برگزار خواهد شد.

Share