سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

بالو: ملاک ما برای تعیین معاونین و مدیران، داشتن تعهد و صلاحیت حرفه‌ای است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دانشگاه برای حرکت نیاز به موتور دارد و موتور محرکه آن در ابتدای کار اعضای هیئت‌علمی گروه‌های تخصصی و در مرتبه دوم همگرایی نخبگان نظام سلامت، هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست با جمعی از اساتید و اعضای هیئت‌علمی گروه داخلی دانشگاه در سالن اجلاس ریاست با اشاره به عدم توسعه‌یافتگی زیرساخت‌های درمانی در گیلان، اظهار کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر بخش خصوصی گیلان رشد قابل توجهی داشته و باید تلاش شود تا بخش دولتی استان نیز توسعه پیدا کند.

فضای فیزیکی کافی برای فعالیت گسترده علمی و عملی اساتید علوم پزشکی وجود ندارد

وی با بیان اینکه گیلان تنها استانی است که از داشتن سایت جامع دانشگاهی محروم است، افزود: اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌ویژه گروه داخلی از نخبگان جامعه‌اند و با ظرفیت‌های موجود قادر به ارائه فعالیت‌های گسترده علمی و عملی هستند منتها فضای کافی برای رشد و پیشرفت آن‌ها وجود ندارد.

تجهیزات پزشکی در بخش دولتی متناسب با تعداد اعضای هیئت‌علمی محدود است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در مراکز آموزشی و درمانی استان علیرغم حضور اساتید و اعضای هیئت‌علمی و پزشک متبحر در بخش دولتی، بسیار محدود هست، ازاین‌رو مردم برای درمان، بخش خصوص را به بخش دولتی ترجیح می‌دهند.

بالو با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای رشد و توسعه زیرساخت‌ها در استان، گفت: همه رؤسای پیشین دانشگاه به‌اندازه توان خود در جهت رشد و اعتلای نظام سلامت گیلان تلاش کرده‌اند و ما باید در این مسیر بیش از گذشته تلاش کنیم تا کمبودهای موجود سریعاً به نفع مردم، رفع شود.

موتور محرکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعضای هیئت‌علمی و نخبگان نظام سلامت هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دانشگاه برای حرکت نیاز به موتور دارد و موتور محرکه آن در ابتدای کار، اعضای هیئت‌علمی گروه‌های تخصصی و در مرتبه دوم همگرایی نخبگان نظام سلامت است.

بالو تصریح کرد: اصلاح مسیر نادرست کنونی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حرکت روبه‌جلو اعضای هیئت‌علمی و تلاش روزافزون آن‌ها در همان محلی که خدمت ارائه می‌کنند را می‌طلبد.

وی مسیر رشد و تعالی در نظام سلامت را درگرو تلاش همگانی دانست و خاطرنشان کرد: همیت و همگرایی که در برخی مناطق کشور ازجمله تبریز، تهران، اصفهان و یا دیگر استان‌های پیشرو در دستیابی نظام سلامت به نقطه مطلوب وجود دارد، در گیلان کم دیده می‌شود و نیازمند تقویت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اشاره‌ای نیز به روند انتخاب معاونین و مدیران در دوره کنونی کرد و افزود: در انتخاب معاونین و مدیران، ملاک ما تعهد و صلاحیت حرفه‌ای افراد است.

سدهای موجود از سر راه افراد خلاق و ایده‌پرداز برداشته می‌شود

بالو افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک نگاه تخصصی و حرفه‌ای دارد و با نگاه به اولویت‌ها، تمام تلاش‌ها را در پیش خواهیم گرفت و سدهای موجود را از سر راه صاحب‌نظران خلاق و ایده‌پرداز خواهیم برداشت.

برای رفع دغدغه مردم باید از منیت‌ها عبور کرد

وی رشد و توسعه نرم‌افزاری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را با تکیه‌بر درون و توانمندی‌های داخلی ممکن دانست و گفت: در توسعه سخت‌افزاری و رشد فضای فیزیکی بخش‌های مختلف نظام سلامت گیلان رئیس دانشگاه به‌تنهایی نمی‌تواند موفق شود بلکه همه باید برای رفع دغدغه مردم از منیت‌ها عبور و به منافع نظام سلامت استان و مردم آن فکر کنند.

گفتنی است در این نشست، تعدادی از اعضای گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تبیین توانمندی و ظرفیت‌های خود، به بیان دغدغه‌ها و مسائل حوزه آموزش و بالین مراکز تحت فعالیت خود پرداختند.

Share