معرفی استابلایزر های ولتاژ

افرادی که قصد خرید استابلایزر را دارند ابتدا باید به شناخت کافی از انواع مدل ها و برندها برسند. در وبسایت نوانیا به آدرس novania.ir مقالات تخصصی متعددی موجود است و خواندن آن می تواند کمک زیادی در انتخاب استابلایزر نماید.

معمولا اکثر تجهیزات برقی در برابر نوسانات برق حساس هستند و می توانند به سرعت آسیب ببینند می خواهیم در ادامه به بررسی چند مورد بپردازیم و برندهایی از استابلایزر را معرفی کنیم که به خوبی می توانند در برابر تنش های ولتاژ عکس العمل نشان بدهند و آن را خنثی کنند. دستگاه های تثبیت کننده ولتاژ می توانند بازه بزرگی از ولتاژ ورودی را پوشش دهند و خروجی ثابتی در اختیار مصرف کننده ها قرار دهند. افرادی که قصد خرید استابلایزر را دارند ابتدا باید به شناخت کافی از انواع مدل ها و برندها برسند. در وبسایت نوانیا به آدرس novania.ir مقالات تخصصی متعددی موجود است و خواندن آن می تواند کمک زیادی در انتخاب استابلایزر نماید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

استابلایزر چیست؟

از ترانس اتوماتیک یا استابلایزر ولتاژ برای ثابت نگه داشتن ولتاژ برق استفاده می شود. نحوه عملکرد آن بدین صورت است که در زمانی که ولتاژ ضعیف می شود آن را تقویت می کند و در هنگامی که مقدار آن بیش از اندازه بالا می رود کاهش می یابد. تقسیم بندی استابلایزر بر اساس تکنولوژی ساخت به سه دسته اساسی رله ای، سرو موتوری و استاتیک انجام می شود. از هر کدام از این دستگاه ها برای مصارف خاصی استفاده می شود. دقیق ترین نوع دستگاه سوییچینگ است و از آن برای محاظت از تجهیزات حساس استفاده می شود. قیمت این دستگاه نسبت به مدل های دیگر گرانتر است ولی مزایای بیشمار آن باعث شده است استفاده از آن روز به روز بیشتر شود. طول عمر  دستگاه سوییچینگ یا استاتیک نسبت به نمونه های دیگر بیشتر است. جهت اطلاع دقیق از قیمت با نوانیا تماس بگیرید.

استابلایزر خانگی

وسایل برقی منزل جز گران ترین و پر هزینه ترین لوازم هستند و مراقبت و نگهداری از آنها بسیار اهمیت دارد. هزینه های تعمیرات نسبت به خرید وسایل حفاظتی بسیار بیشتر است. اگر خانواده ای در زمان نگارش این مقاله بخواهد تمام لوازم برقی منزل خود را خریداری کند به بیش از صد و پنجاه میلیون پول نیاز دارد و برای محافظت از آنها به کمتر از ده میلیون تومان هزینه نیاز است. خرید استابلایزر خانگی شاید در ابتدا به نظر برسد هزینه زیادی می برد ولی در بلند مدت تمام هزینه جبران می شود. این دستگاه می تواند از تمام وسایل منزل اعم از یخچال، تلویزیون، لباسشویی، سیستم رایانه و …. محافظت کند. شاید در ذهن بسیاری افراد این سوال پیش بیاید که قرار دادن یک وسیله اضافی می تواند دکور منزل را بر هم بزند. باید این مورد را بیان کنیم که امکان نصب دیواری بسیاری از استبلایزر ها وجود دارد و رنگ آن ها را می توان با توجه به سلیقه و ساختمان انتخاب کرد. جهت اطلاع از قیمت و دستگاه مناسب خود کافیست از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

استابلایزر ماینر

امروزه ارزهای دیجیتال در دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار است و روز به روز کاربرد آنها بیشتر می شود. اگر بخواهیم مهمترین و بزرگترین آنها را معرفی کنیم بیت کوین و اتریوم هست و هر مورد برای انجام تراکنش نیاز به ماینر دارد. مصرف انرژی دستگاه ماینر نسبتا زیاد است و در مواقعی که ولتاژ برق پایین می آید راندمان آن بسیار پایین می آید و پاور دستگاه می تواند آسیب ببیند. با نصب استابلایزر ماینر قبل از فیوز اصلی می توان مصرف انرژی را کاهش داد و بیش از ۱۰ درصد درامد حاصل از ماینینگ را افزایش داد. بهتر است اگر تعداد بالایی ماینر داریم برای حفاظت از آن یک تابلو برق حرفه ای ببندیم و برای هر چند عدد ماینر یک استابلایزر مناسب بگذاریم. نصب راه اندازی استاندارد و استفاده از کابل با سطح مقطع مناسب می تواند افت ولتاژ را کاهش دهد و احتمال آتش سوزی را کم کند.

استابلایزر پرنیک

در کشورمان ایران تولید قطعات پیشرفته برقی بسیار محدود است و اکثر شرکت ها با واردات قطعه دستگاه مورد نیاز را مونتاژ می کنند. در حوزه برق اضطراری، یو پی اس و استابلایزر شرکت دانش بنیان ریز پردازان مدار سبز توانسته است طراحی و تولید پیشرفته ترین استابلایزر بازار ایران را انجام دهد و دستگاه های سوییچینگ را در توان های مختلف به صورت تکفاز و سه فاز تولید کند. شرکت ریز پردازان مدار سبز محصولات خود را تحت برند پرنیک به بازار عرضه می کند. قیمت استابلایزر پرنیک نسبت به کیفیت آنها و برند های مشابه مناسب است و خدمات پس از فروش بسیار مناسب آنها باعث شده است تا تقاضای زیادی جهت خرید این محصول وجود داشته باشد. استابلایزر های رله ای پرنیک دقت ولتاژ کمتری دارد و به ترانس اتوماتیک نیز معروف هستند.

استابلایزر دلتا

تولید تثبیت کننده ولتاژ در کشورهای اروپایی نسبت به سایر کشورها خیلی زودتر آغاز شد. به همین دلیل سیر تکامل و پیشرفت در آن به سرعت اتفاق افتاد. یکی از برند های خارجی و قدیمی استابلایزر برند دلتا است. دلتا با بهره گیری از جدید ترین و با کیفیت ترین قطعات توانسته است دستگاه هایی با کیفیت بالا تولید کند و رضایت مشتریان خود را در سراسر دنیا جلب نماید. کشور ایران نیز یکی از بازار های جذاب استابلایزر دلتا است و افراد زیادی تمایل دارند تا با خرید استابلایزر وارداتی تجهیزات خود را از آسیب های ناشی از مشکلات برقی در امان نگه دارند. توان های تولید دستگاه های دلتا با توجه به نیاز از مقدار کم ۱ کاوا تا توان های بالای ۵۰۰ کاوا تولید می شود.

کلام پایانی

با توجه به خسارات بیشماری که در فصول مختلف سال در اثر نوسان برق، صاعقه و … به مراکز اداری، مسکونی و صنعتی وارد می شود استفاده از یو پی اس و استابلایزر ضروری و پر اهمیت می شود. صدمات ناشی از موارد ذکر شده بسیار بیشتر از هزینه خرید دستگاه است. برای خرید دستگاه بهتر است از یک شرکت تخصصی اقدام کنید و از تجربیات و تخصص آنها استفاده کنید. موضوع نصب نیز بسیار اهمیت دارد. اگر نصب ترانس به درستی انجام نشود موجب صدمه به تجهیزات می شود و در بعضی مواقع می تواند سبب برق گرفتگی شود. یکی از شرکت هایی که با بیش از دو دهه سابقه در زمینه برق اضطراری می تواند مشاوره کاملی به شما بدهد نوانیا است پیشنهاد می شود با کارشناسان شرکت تماس گرفته شود و از نظرات آنها استفاده شود.

Share